ΡΑΦΗΝΑ: Μετά το απαγορευτικό ένα... σχετικό χάος!...

 

Τρία πλοία αρόδο. Περιμένουν να βγουν και να μπουν τα δύο που εκτέλεσαν δρομολόγια. Πάνω διακρίνονται Αικατερίνη και Andros Faste Ferries. Κάτω το Syperferry...

Μια εικόνα χάους προκλήθηκε από το γενικό απαγορευτικό της ΕΜΥ, την Παρασκευή 19/9, στο νότιο Αιγαίο, που συμπεριέλαβε από κεκτημένη ταχύτητα τα λιμάνια της γραμμής Ραφήνας, Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου. Η κατάσταση στα συγκεκριμένα λιμάνια δεν ήταν για απαγορευτικό και τα περάσματα νοτίου Ευβοϊκού και Κάβο Ντόρου δεν ήταν επικίνδυνα. Όμως η ΕΜΥ "τράβηξε" ένα γενικό δελτίο επικίνδυνων φαινομένων που τα πήρε όλα μέσα. Και το λιμεναρχείο εξέδωσε ένα αντίστοιχο απαγορευτικό έτσι μπλόκαραν όλα τα πλοία στη Ραφήνα κι το ένα στη Μύκονο. Κι έμειναν κάποιες χιλιάδες εκδρομείς που με λαμπρό καιρό ξεκινούσαν πρωί για τις βόρειες Κυκλάδες. Η ΕΜΥ το μεσημέρι έδωσε χαλάρωση του καιρού κι έτσι ανεστάλει το απαγορευτικό. Κάτι που έγινε γνωστό ήδη στις 10:30 και πρακτορεία, πλοία, επιβάτες, οχήματα βρέθηκαν υπ΄ατμόν!

Άλλη μια φωτογραφία των δύο πλοίων αρόδο να περιμένουν...

Τώρα το υπ' ατμόν είναι μια λέξη γιατί άντε να ξεμπλέξεις πλοία, προγραμματισμένα και ακυρωμένα δρομολόγια και... άγκυρες!!! Δεν είναι δα το λιμάνι της Ραφήνας τόσο μεγάλο, καθώς 5-6 πλοία στη σειρά όταν απλώνουν άγκυρες 100-150 μέτρα, για να έχουν σταθερότητα, να μην βρουν η μια την άλλη. Για τον λόγο αυτόν τα πλοία αναχωρούντα και παραμένοντα (δεν προλάβαιναν να γίνουν όλα τα δρομολόγια) έπρεπε να βγουν με σειρά έξω από το λιμάνι για να μην μπλέξουν οι άγκυρες. Έτσι, αυτά που δεν θα ταξίδευαν (ήταν 3) έπρεπε να βγουν αρόδο με σειρά ώστε να φύγουν τα δύο αυτά που ταξίδευαν και να μπει το ένα που ερχόταν από Μύκονο φορτωμένο με όλη την γραμμή και να ξαναφορτώσει να ξαναφύγει για όλη την γραμμή...

Και το Andros Queen, που αφού έχουν βγει τα τρία πλοία αρόδο και έχει φύγει και ο Θεολόγος, κάνει μανούβρα να μπει στη Ραφήνα, να ξεφορτώσει και να φορτώσει για το δρομολόγιο... 

Και κάπου εκεί έγινε το "έλα να δεις" από τις καθυστερήσεις, τις εξόδους αρόδο, τις εισόδους κι τις εξόδους για τα δρομολόγια. Ο λόγος για τρία πλοία που ξεκίνησαν να βγαίνουν αρόδο και stand by (το Αικατερίνη, το Andros Fast Ferries και το Superferry, που βγήκαν στ΄ανοικτά. Για τον Θεολόγο που έφυγε κατάφορτος (πρωτόκολλο) τοπικό για Άνδρο με 30 λεπτά καθυστέρηση και για το Andros Queen που είδε κι έπαθε περιμένοντας αρόδο να βγουν τα τέσσερα πλοία (τα τρία αρόδο και το τέταρτο για Άνδρο) για να μπει στο λιμάνι. Να δέσει. Να ξεφορτώσει. Να φορτώσει πρωτόκολλο. Και να ξαναφύγει πια με μια ώρα καθυστέρηση! Αυτά τα κατάφερε η ΕΜΥ και όχι ο καιρός. Η ΕΜΥ θα μπορούσε να χωρίσει το Αιγαίο και να εξέδιδε δελτίο από την Μύκονο και κάτω. Κι έτσι το λιμεναρχείο θα επέτρεπε ταξίδια μέχρι Μύκονο. Γιατί η Άνδρος πχ ΔΕΝ είχε απαγορευτικό. Όμως τι να κάνουμε μερικές κρατικές υπηρεσίες που είναι τόσο κρατικές όσο και γραφειοκρατικές...    

Ουρές στα βασικά πρακτορεία για τις αλλαγές των εισιτηρίων 

Εν τω μεταξύ από τις 10:30 όταν πια έγινε γνωστό πως λήγει το πρωινό απαγορευτικό σχηματίστηκαν αρχικά ουρές στα βασικά πρακτορεία από τους υποψιασμένους κι έμπειρους ταξιδιώτες που δεν το κούνησαν από την Ραφήνα. Και στη συνέχεια από αυτούς που είχαν πάει σπίτια τους και το Εν Άνδρω μαζί με τα πρακτορεία ενημέρωσαν πως θα γίνουν δρομολόγια κι επέστρεψαν τρέχοντας να προλάβουν τον Θεολόγο στις 16:30 που κατάφερε κι έφυγε στις 17:00 και το Andros Queen στις 18:00 που έφυγε στις 19:00. 

Κατάφορτος Θεολόγος στο τοπικό για Άνδρο.

Κάπου εδώ "να ευλογήσουμε τα γένια μας". Ήδη από τις 8;20 το πρωί είχαμε ενημερώσει πως "θα γίνουν πιθανόν απογευματινά δρομολόγια" βασισμένοι σε ενημέρωση έμπειρων ναυτικών παραγόντων. Και στις 10:40 ήδη ανακοινώσαμε πως θα γίνουν δύο δρομολόγια του απογεύματος.

Τουλάχιστον όμως εταιρείες και πλοία κατάφεραν κι μετέφεραν τον κόσμο για Σαββατοκύριακο στα τρία νησιά. Εδώ το Θεολόγος πλήρες ταξιδεύει για Άνδρο. Ακολούθησε το επίσης κατάφορτο Andros Queen που εξυπηρέτησε όλη τη γραμμή...

Και τα δύο πλοία (Θεολόγος & Andros Queen) αναχώρησαν κατάφορτα και με σχετική καθυστέρηση, όμως έφτασαν ασφαλέστατα και χωρίς κανένα πρόβλημα στους προορισμούς τους εξυπηρετώντας πλήρως και αποτελεσματικά τα νησιά μας, παρά την σχετική ταλαιπωρία που φόρτωσε σε όλους (επιβάτες, εταιρείες, πληρώματα, λιμάνια) η ΕΜΥ, που αδυνατεί να χωρίσει τις Κυκλάδες σε δύο μέρη. Ίσως λοιπόν την επόμενη φορά τα δελτία καιρού πρέπει να είναι ακριβέστερα και πιο συγκεκριμένα από την μετεωρολογική υπηρεσία. Γιατί υπάρχουν οι τεχνικές δυνατότητες για ακριβέστερες και σωστότερες προβλέψεις τώρα πια...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"    

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Μία αναγκαία διόρθωση, επειδή επαναλαμβάνεται πολλές φορές μέσα στο κείμενό σας δημιουργώντας λανθασμένες εντυπώσεις: η ΕΜΥ εκδίδει δελτία επικίνδυνων καιρικών φαινομένων (σύμφωνα με τις νέες κατευθυντήριες γραμμές, επικινδυνότητα στη θάλασσα εννοείται από 6bf και άνω), με βάση τα οποία το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά ή τα κατά τόπους λιμεναρχεία εκδίδουν απαγορευτικό απόπλου. Η ΕΜΥ δεν εκδίδει απαγορευτικό απόπλου.
Με εκτίμηση

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Πρώτον να σάς ευχαριστήσουμε θερμά για την διόρθωση και για τη γνώση που μάς προσθέσατε. Δεύτερον πήραμε τηλέφωνο και διασταυρώσαμε το δίκιο σας και χαρήκαμε που όντως διορθώσατε μια ατελή πληροφόρηση μας. Τρίτον μάθαμε πως το χτεσινό απαγορευτικό ήταν υπερβολικό από παράγοντες της ναυτιλίας και των λιμεναρχείων.
Για παράδειγμα η Άνδρος ΔΕΝ είχε απαγορευτικό κι αυτό άρχιζε από τα Υστέρνια θεωρητικά. Πρακτικά μόνο την Μύκονο ακουμπούσε λίγο η κακοκαιρία. Αντιθέτως γινόταν ο κακός χαμός από εκεί και κάτω. Μπορούσε η ΕΜΥ να διαχωρίσει νότιες και βόρειες Κυκλάδες στο δελτίο καιρού της και να ταξιδέψουν τα καράβια της γραμμής μας. ΔΕΝ το έκανε είτε από αδυναμία είτε από ευθυνοφοβία είτε από αδιαφορία. Κι έτσι έγινε μπέρδεμα καθώς τα λιμεναρχεία ακολούθησαν την πεπατημένη κι εξέδωσαν απαγορευτικό.
Προσθέσαμε στο κείμενο μας τις διορθώσεις.
Και πάλι ευχαριστούμε για την παρέμβαση σας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro