GOLDEN PRINCESS: Δοκιμαστικό στα 34,3 μίλια. Άνοιξη από Ραφήνα μέχρι Σαντορίνη. Ολοένα περισσότεροι επιλέγουν ταχύπλοα.

Φωτογραφία από την δοκιμαστική πλεύση του πλοίου.
Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025 το δεύτερο δοκιμαστικό του ταχύπλοου Golden Prencess των αδελφών Στεφάνου στον Αργοσαρωνικό με πλήρη επιτυχία. Το πλοίο ξεκίνησε με μεγάλη ισχύ βγαίνοντας από το λιμάνι. Κι έφτασε τα 34,3 μίλια και με τις δύο μηχανές σε πλήρη ισχύ. Η ένταξη του στα δρομολόγια της θερινής περιόδου θα είναι από Ραφήνα. Θα φτάνει ημερησίως μέχρι Σαντορίνη. Και θα πιάνει ενδιάμεσα λιμάνια Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο. Το πλοίο μετά την εντυπωσιακή μετασκευή του έχει πρωτόκολλο 930 επιβάτες και 175 ΙΧ φτάνοντας πλέον δυνατότητες των συμβατικών.

Φωτογραφία του διαγράμματος της ταχύτητας του.
Εφέτος η Ελλάδα έκανε νέο ρεκόρ προσέλευσης επισκεπτών και εισπράξεων στον τουριστικό τομέα και η Αθήνα παραμένει ο υπ' αριθμόν ένας ελληνικός προορισμός από το εξωτερικό. Με αυτό το δεδομένο οι Κυκλάδες παραμένουν πάντα προορισμοί πρώτοι προτεραιότητα για τους επισκέπτες που θέλουν να συνεχίσουν σε νησιά. Και η Ραφήνα ήταν και παραμένει το λιμάνι με την ταχύτερη πρόσβαση σε αυτές. Τα ταχύπλοα λοιπόν δίνουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες και στους επισκέπτες να φτάσουν σε αυτές μέσα σε λίγες ώρες.

Για τον λόγο αυτό αυξάνει σταθερά ο στόλος τους, οι διαδρομές και τα δρομολόγια τους τους τουριστικούς μήνες. Πάντως όπως έχει διαπιστωθεί πλέον εκτός από τους ξένους είναι πάρα πολλοί και οι Έλληνες επισκέπτες επιλέγουν ταχύπλοο κι όχι συμβατικά πλοία επιδιώκοντας την ταχύτητα ανεξαρτήτως του ακριβότερου εισιτηρίου. Και αυτό φαίνεται από τις πληρότητες των γκαράζ.

Σύμφωνα με πληροφορίες δύο ταξιδιωτικών πρακτορείων του Γαυρίου, ακόμα και στην Άνδρο, που είναι πολύ κοντά, είναι πολλοί οι Έλληνες επισκέπτες, αλλά και παραθεριστές, του νησιού, που επιλέγουν το ταχύπλοο και την γρήγορη μετακίνηση, έναντι του συμβατικού πλοίου, παραβλέποντας το ακριβότερο εισιτήριο και για τον επιβάτη και για το αυτοκίνητο. Συνεπώς, με βάση τη ζήτηση είναι πολύ λογική η αυξανόμενη δρομολόγηση τους στις ελληνικές θάλασσες.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Προς ενημέρωση των αναγνωστών που σχολιάζουν. Η Άνδρος την θερινή περίοδο έχει 5 δρομολόγια την μέρα. Τα 4 συμβατικά από 2 ώρες το καθένα και 1 ταχύπλοο με 1 ώρα και 20 λεπτά. Τα πλοία επαρκούν απολύτως για το νησί. Η μικρή απόσταση και ο λίγος κερδισμένος χρόνος (μόνο 40 λεπτά λιγότερο) δεν δίνουν τη δυνατότητα για περισσότερα ταχύπλοα. Αν ήταν μιάμιση ώρα λιγότερος χρόνος, όπως συμβαίνει με την Τήνο ή δύο ώρες με την Μύκονο, τότε θα έμπαιναν περισσότερα ταχύπλοα. Λογικά πράγματα...
Επίσης, τα ταχύπλοα τα χρησιμοποιούν κυρίως οι ξένοι επισκέπτες που θέλουν να μετακινηθούν πιο γρήγορα λόγω του συμπυκνωμένου χρόνου των διακοπών τους. Πόσους ξένους δέχεται η Άνδρος; Πόσους η Τήνος; Και πόσους η Μύκονος; Και το κυριώτερο: τα ταχύπλοα μπαίνουν το καλοκαίρι που έχει ξένο τουρισμό και μαζικές μετακινήσεις. Τον χειμώνα ΔΕΝ έχει ξένους τουρίστες και ΔΕΝ έχει μαζικές μετακινήσεις. Τέλος, προς περαιτέρω ενημέρωση η Ραφήνα είναι 26 χιλιόμετρα από την Αθήνα και το Λαύριο είναι 70! Απλά πράγματα...
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"