GOLDEN PRINCESS: Δοκιμαστικό στα 34,3 μίλια. Άνοιξη από Ραφήνα μέχρι Σαντορίνη. Ολοένα περισσότεροι επιλέγουν ταχύπλοα.

Φωτογραφία από την δοκιμαστική πλεύση του πλοίου.

Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025 το δεύτερο δοκιμαστικό του ταχύπλοου Golden Prencess των αδελφών Στεφάνου στον Αργοσαρωνικό με πλήρη επιτυχία. Το πλοίο ξεκίνησε με μεγάλη ισχύ βγαίνοντας από το λιμάνι. Κι έφτασε τα 34,3 μίλια και με τις δύο μηχανές σε πλήρη ισχύ. Η ένταξη του στα δρομολόγια της θερινής περιόδου θα είναι από Ραφήνα. Θα φτάνει ημερησίως μέχρι Σαντορίνη. Και θα πιάνει ενδιάμεσα λιμάνια Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο. Το πλοίο μετά την εντυπωσιακή μετασκευή του έχει πρωτόκολλο 930 επιβάτες και 175 ΙΧ φτάνοντας πλέον δυνατότητες των συμβατικών.

Φωτογραφία του διαγράμματος της ταχύτητας του. 

Εφέτος η Ελλάδα έκανε νέο ρεκόρ προσέλευσης επισκεπτών και εισπράξεων στον τουριστικό τομέα και η Αθήνα παραμένει ο υπ' αριθμόν ένας ελληνικός προορισμός από το εξωτερικό. Με αυτό το δεδομένο οι Κυκλάδες παραμένουν πάντα προορισμοί πρώτοι προτεραιότητα για τους επισκέπτες που θέλουν να συνεχίσουν σε νησιά. Και η Ραφήνα  ήταν και παραμένει το λιμάνι με την ταχύτερη πρόσβαση σε αυτές. Τα ταχύπλοα λοιπόν δίνουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες και στους επισκέπτες να φτάσουν σε αυτές μέσα σε λίγες ώρες. 

Για τον λόγο αυτό αυξάνει σταθερά ο στόλος τους, οι διαδρομές και τα δρομολόγια τους τους τουριστικούς μήνες. Πάντως όπως έχει διαπιστωθεί πλέον εκτός από τους ξένους είναι πάρα πολλοί και οι Έλληνες επισκέπτες επιλέγουν ταχύπλοο κι όχι συμβατικά πλοία επιδιώκοντας την ταχύτητα ανεξαρτήτως του ακριβότερου εισιτηρίου. Και αυτό φαίνεται από τις πληρότητες των γκαράζ.

Σύμφωνα με πληροφορίες δύο ταξιδιωτικών πρακτορείων του Γαυρίου, ακόμα και στην Άνδρο, που είναι πολύ κοντά, είναι πολλοί οι Έλληνες επισκέπτες, αλλά και παραθεριστές, του νησιού, που επιλέγουν το ταχύπλοο και την γρήγορη μετακίνηση, έναντι του συμβατικού πλοίου, παραβλέποντας το ακριβότερο εισιτήριο και για τον επιβάτη και για το αυτοκίνητο. Συνεπώς, με βάση τη ζήτηση είναι πολύ λογική η αυξανόμενη δρομολόγηση τους στις ελληνικές θάλασσες.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Προς ενημέρωση των αναγνωστών που σχολιάζουν. Η Άνδρος την θερινή περίοδο έχει 5 δρομολόγια την μέρα. Τα 4 συμβατικά από 2 ώρες το καθένα και 1 ταχύπλοο με 1 ώρα και 20 λεπτά. Τα πλοία επαρκούν απολύτως για το νησί. Η μικρή απόσταση και ο λίγος κερδισμένος χρόνος (μόνο 40 λεπτά λιγότερο) δεν δίνουν τη δυνατότητα για περισσότερα ταχύπλοα. Αν ήταν μιάμιση ώρα λιγότερος χρόνος, όπως συμβαίνει με την Τήνο ή δύο ώρες με την Μύκονο, τότε θα έμπαιναν περισσότερα ταχύπλοα. Λογικά πράγματα...

Επίσης, τα ταχύπλοα τα χρησιμοποιούν κυρίως οι ξένοι επισκέπτες που θέλουν να μετακινηθούν πιο γρήγορα λόγω του συμπυκνωμένου χρόνου των διακοπών τους. Πόσους ξένους δέχεται η Άνδρος; Πόσους η Τήνος; Και πόσους η Μύκονος; Και το κυριώτερο: τα ταχύπλοα μπαίνουν το καλοκαίρι που έχει ξένο τουρισμό και μαζικές μετακινήσεις. Τον χειμώνα ΔΕΝ έχει ξένους τουρίστες και ΔΕΝ έχει μαζικές μετακινήσεις. Τέλος, προς περαιτέρω ενημέρωση η Ραφήνα είναι 26 χιλιόμετρα από την Αθήνα και το Λαύριο είναι 70! Απλά πράγματα...

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Η σύνδεση με ορισμένα νησιά των Κυκλάδων, όπως η Πάρος και η Νάξος που εκτελείται από το ταχύπλοο της εταιρείας Sea Jets εδώ και λίγα χρόνια τώρα, αποδεικνύεται μέχρι στιγμής οφέλιμη για την Ανδρο. Πολλοί ξένοι από τη Νάξο κυρίως, αλλά και την Πάρο, προσθέτουν στις διακοπές τους και το νησί της Ανδρου, καθώς υπάρχει απευθείας σύνδεση με ταχύπλοο. Ως γνωστόν όσοι ξένοι κάνουν το λεγόμενο island hopping -δηλαδή λιγες ημέρες διαμονή σε κάθε νησί- επισκέπτονται και την Ανδρο και σύμφωνα με την απάντηση στο ερώτημα που τους δίνεται στο γιατί επιλέγουν την Ανδρο έστω για 3 ή 4 ημέρες, είναι ο συνδιασμός βουνού και θάλασσας, το αρκετό πράσινο έναντι των υπολοίπων νησιων στις Κυκλάδες και η εγγύτητα με την Αττική γή και το διεθνές αεροδρόμιο της. Αν λοιπόν το συγκεκριμμένο κυκλικό δρομολόγιο από τα νησιά προς τη Ραφήνα και αντίστροφα δεν γέμιζε καθημερινά στη φούλ σεζόν, η εταιρεία δεν θα επέλεγε να το συνεζίζει κάθε καλοκαίρι εδώ και κάποια χρόνια. Ας δραστηριοποιηθούν λοιπόν οι τοπικοί φορείς και η Δημοτική αρχή, ώστε να διεκδικήσει η Ανδρος και τη συχνή σύνδεση με παραπάνω νησιά, κυρίς με την πρωτεύουσα του παλαιού Νομού Σύρο. Μεμονωμένα κάποια περιοχή ή μέρος της Ανδρου δεν θα καταφέρει κάτι όσο και να απαιτεί. Με ενιαία φωνή και εκπροσώπηση όμως ως Δήμος Ανδρου θα πετύχουμε την αρτιότερη σύνδεση του νηιού με τι κεντρικές Κυκλάδες και την Σύρο, η οποία και είνια άκρως απαραίτητη. Είτε αυτή γίνει με ταχύπλοο, είτε με συμβατικό πλοίο κάποιες ημέρες της εβδομάδας. Εκτός των Κυκλάδων τώρα, θα μπρούσε και η άγονη επιδοτούμενη πάντα γραμμή απο το Λαύριο προς το βόρειο Αιγαίο και αντίστροφα, να συμπεριλάβει και την Ανδρο. Αυτό για προϊοντα σε πρώτη φάση και μετά για κόσμο. Οσα παραπάνω δρομολόγια προστίθενται στο νησία πλην της κύριας γραμμής μας από Ραφήνα, μόνο κέρδος για την Ανδρο αποφέρουν.

This comment was minimized by the moderator on the site

Νομίζω ότι δεν πρέπει να κοιτάζουμε μόνο τη σύνδεση της Άνδρου με τη Ραφήνα αλλά κα τη σύνδεση με τις λοιπές Κυκλάδες. (πλην Τήνου και Μυκόνου. Πολλοί θα είναι οι ταξιδιώτες που μετά τις διακοπές τους σε Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη που θα ήθελαν να επισκεφτούν την Άνδρο και το ανάποδο. Δλδ πιθανοί επισκέπτες που θα ήθελαν να συνεχίσουν σε άλλα νησιά δεν επιλέγουν την Άνδρο λόγω του προβλήματος αυτού.
Επίσης μεγάλο πρόβλημα είναι η σύνδεση με την πρωτεύουσα Σύρο (μόνο με το πολύ αργό Άρτεμις) μια φορά την εβδομάδα σε πολύ πρωινή ώρα αναχώρησης. Φανταστείτε οτι κάποιοι από Χώρα ή Κόρθι που πρέπει να ξεκινήσουν αξημέρωτα γιά Γαύριο..

This comment was minimized by the moderator on the site

Για τον απλό κόσμο που έρχεται στο νησί συχνα έχοντας ένα σπίτι, η για ένα ΠΣΚ και για όσους μένουν εδώ για λίγη ώρα διάφορα σύμφωνα με την αυξημένη διάφορα στα εισιτήρια δεν αξίζει!! Εδώ πολλοί σκέφτονται τα κόμιστρα των εισητηρίων και τώρα εάν έχουν καί αυτοκίνητο, και φαντάζουν υπερβολικά για 2 ώρες ταξίδι. Θα μπορούσαν π.χ να βάλουν ένα από τον Πειραιά την καλοκαιρινή περίοδο η από τό Λαύριο μήπως έρθει από εκεί λίγος κόσμος! Και εάν γινόταν να έπιανε πρώτα λιμάνι στο Γαύριο και μετά στην χώρα εάν είναι δυνατόν μήπως εξυπηρετούσε κάποια μερίδα κόσμου που μένει κοντά στην περιοχή εκεί,η οποίους θέλουν να πάνε για διακοπές εκεί.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τα ταχύπλοα προς Ανδρο δεν έχουν πολλες ελπίδες εμπορικά, λόγω της μικρής διαφοράς στο συνολικό χρόνο ταξιδιού κ μεγάλης διαφοράς στην τιμή.
Για το λόγο αυτο απέτυχαν παλαιότερα τα ιπτάμενα δελφίνια, τα οποία, να υπενθυμίσω, κατεπλεαν και στο τουριστικο Μπατσι για ενα διάστημα. Το επιπλέον κόστος ήταν υψηλό σε σχέση με τον κερδισμένο χρόνο, οποτε ο κόσμος δεν τα προτιμούσε.