Σε ανοδική τροχιά η Άνδρος τον Αύγουστο. Πλήρη στοιχεία, επίκαιρη ανάλυση και ευχαριστίες...

Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ 

Βασικό λιμάνι επικοινωνίας της Άνδρου με τον έξω κόσμο η Ραφήνα (φωτ. Εν Άνδρω).

Να ξεκινήσουμε διαλύοντας μια παλιά προκατάληψη: η Άνδρος δεν είναι πια το απομονωμένο νησί που θεωρούσαν λίγο παλαιότερα οι ασχολούμενοι με τον τουρισμό. Η Άνδρος από εφέτος πια ξανοίχτηκε, μετά από χρόνια, στα βαθιά του τουρισμού.

Κάτι που αποτυπώθηκε στις αφίξεις ταξιδιωτών τόσο τον Ιούλιο όσο ιδίως τον Αύγουστο από Ραφήνα, ενώ την ίδια στιγμή αργά μα σταθερά άνοιξε πανιά και άρχισε να μπαίνει στο «παιχνίδι» με ταξιδιώτες που έρχονταν και από άλλους προορισμούς.

ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
ΑΠΟΒΙΒΑΣΘΕΝΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΚΦΟΡΤΩΘΕΝΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Ι.Χ. Φ/Γ ΛΕΩΦ. Δ/Κ
61641 12861 562 32 1529
         
ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017
ΑΠΟΒΙΒΑΣΘΕΝΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΚΦΟΡΤΩΘΕΝΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Ι.Χ. Φ/Γ ΛΕΩΦ. Δ/Κ
56335 12044 480 25 1432
         
ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017-2018
ΑΠΟΒΙΒΑΣΘΕΝΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΚΦΟΡΤΩΘΕΝΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Ι.Χ. Φ/Γ ΛΕΩΦ. Δ/Κ
+9,42% +6,78% +17,08% +28% +6,77%

ΠΗΓΗ: ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΑΝΔΡΟΥ

Η παραπάνω ανοδική πορεία της Άνδρου τον Αύγουστο (που έρχεται σε συνέχεια του Ιουλίου) οφείλεται σε μια σειρά λόγους που προστέθηκαν τον τελευταίο χρόνο ανάμεσα στους οποίους πρέπει να ξεχωρίσουμε:

(α) Στην άνοδο πανελληνίως του τουρισμού και στην συνεπαγόμενη εξ αυτού άνοδο του airbnbπου δημιούργησε «υποδομές» εκεί που δεν υπήρχαν στην Άνδρο. Αυξήθηκαν τα καλά καταλύματα με την προσφορά προς ενοικίαση παραδοσιακών κατοικιών και ωραίων βιλών.

(β) Στην ραγδαία άνοδο της γραμμής Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου με την αύξηση της προσφοράς προς ενοικίαση και την ταυτόχρονη αύξηση των δρομολογίων με τα τρία νησιά να συνεισφέρουν πολλά (Μύκονος-κοσμοπολιτισμός, Τήνος-θρησκευτικός τουρισμός και παραδοσιακότητα, Άνδρος-κοντινή απόσταση, ιδιαίτερο φυσικό κάλος, πολιτιστικές αναφορές),

(γ) Στην ένταση του ανταγωνισμού στην γραμμή την περίοδο 2017-2018. Μια ένταση του ανταγωνισμού που ωφέλησε την Άνδρο και την γραμμή, αλλά που μερικές φορές ξέφυγε από τα όρια μερικές φορές δημιουργώντας και προβλήματα σε ένα νησί χωρίς σύγχρονες υποδομές (λιμάνι, περιφερειακός δρόμος, πάρκιγκ, κλπ). Υποδομές που με την τουριστική άνοδο έδειξαν τις αδυναμίες τους, ενώ αποκαλύφθηκε η παντελής απουσία του Δήμου Άνδρου στον σχεδιασμό και η πλήρης αδιαφορία του Λιμενικού Ταμείου Άνδρου - Τήνου στην χρηματοδότηση. 

Πολυσύχναστο το Γαύριο από το πρωί μέχρι το βράδυ. Πολλά και τακτικά δρομολόγια. Και περισσότεροι επιβάτες και ΙΧ όλο τον Αύγουστο. Και η σεζόν φαίνεται πως συνεχίζει και το φθινόπωρο. Η Άνδρος ανεβαίνει... (φωτ. Εν Άνδρω)  

Ως προς τα δρομολόγια η άνοδος που βλέπουμε έχει να κάνει:

(α) Στα δύο "Superferry" της Golden Star Ferries που άνοιξαν την Άνδρο κι άρχισαν να φέρνουν - αργά μα σταθερά - επισκέπτες από μεγάλους νησιώτικους προορισμούς του Αιγαίου όπως Σαντορίνη, Κρήτη, Πάρο, Μύκονο. Κάτι που ούτε να το σκεφτεί κανείς δεν μπορούσε πριν.

(β) Στα «κόκκινα» της Fast Ferries να αποτελούν την ραχοκοκαλιά της γραμμής μας και της Άνδρου. Νοιώθοντας η Fast Ferries «ελεύθερη» με τα νέα δρομολόγια της Golden Star (λειτούργησαν θετικά για την Fast Ferries και για την Άνδρο) ενίσχυσε - όπου χρειαζόταν - με τοπικά την Άνδρο. Ακόμα και όταν η κίνηση ήταν μειωμένη ποτέ δεν ακύρωσε δρομολόγιο του "Θεολόγου" και του "Andros" στηρίζοντας το νησί μέχρι τέλος.

(γ) Στα ταχύπλοα που μετά από χρόνια ήρθαν πάλι στο νησί. Ήταν πολύ σημαντικό το καθημερινό μεσημεριανό ταχύπλοο της Sea Jets από και προς άλλα νησιά των Κυκλάδων και Ραφήνα. Επιπλέον βοήθησε και τοπικό ταχύπλοο Tera Jet την Παρασκευή και την Κυριακή. Και τα δύο αυτά πλοία συνεισέφεραν προσθέτωντας νέες δυνατότητες στην Άνδρο.

Εδώ όμως να σημειώσουμε πως το Tera θα εξυπηρετούσε πολύ περισσότερο αν ο ανεκδιήγητος υπουργός Π. Κουρουπλής έβλεπε πως υπήρχε «κρασάρισμα» σε Γαύριο και Ραφήνα με τρεις σχεδόν ταυτόχρονες αφίξεις/αναχωρήσεις στα δύο λιμάνια. Το χειρότερο ήταν πως ήταν αυτός που οδήγησε χωρίς λόγο στο "κρασάρισμα" του Γαυρίου, της Σαντορίνης και της Ραφήνας επιβάλλοντας την κατά δύο ώρες καθυστέρηση της αναχώρησης των δύο Superferry από την Κρήτη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η αποπομπή του ως αποτυχημένου ίσως οδηγήσει στον εξορθολογισμό της κατάστασης.

 ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΚΤΟΠΛΟΟΥΣ ΤΟΥ ΕΠΑΡΧΟΥ ΑΝΔΡΟΥ

Λάβαμε από τις 17/8/2018 τρεις επιστολές του Επάρχου Άνδρου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και του ακτοπλόους που εξυπηρέτησαν το καλοκαίρι και εξυπηρετούν ακόμα το νησί μας. Τις δημοσιεύουμε σήμερα μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής σεζόν μαζί με τα θετικά αποτελέσματα του Αυγούστου.

Προς: Ακτοπλοϊκή Εταιρείας "Fast Ferries"  -  Υπόψη κ. Θ. Παναγιωτάκη

Αξιότιμε κ. Παναγιωτάκη,

              Θεωρώντας ότι τα εύσημα και οι ευχαριστίες πρέπει να αποδίδονται κατά την διάρκεια της "μάχιμης" περιόδου δραστηριοποίησης και προσφοράς ενός επιχειρηματία και με την διπλή ιδιότητα, του ανδριώτη επιχειρηματία και του Επάρχου Άνδρου, νιώθω την ανάγκη τώρα κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της τουριστικής κίνησης να εκφράσω τα θερμά συγχαρητήρια και τις ευχαριστήριες μου για τις υπηρεσίες που παρέχει η ακτοπλοϊκή εταιρείας σας "Fast Ferries" στο επιβατικό κοινό και την σοβαρότητα που επιδεικνύει στο νησί μας με τα ασφαλή τρία πλοία σας που καλύπτουν χειμώνα καλοκαίρι την γραμμή Ραφήνα - Άνδρο - Τήνο - Μύκονο.

              Το γεγονός ότι από τον Νοέμβριο του 2017 υπάρχει πλάνο των δρομολογίων σας στη διάθεση του επιβατικού κοινού στο διαδίκτυο για on line κρατήσεις, αποδεικνύει ότι η σταθερότητα και η σοβαρότητα με την οποία επιχειρηματικά κινείσθε και δίνει την δυνατότητα προγραμματισμού στους εν δυνάμει επισκέπτες του νησιού μας, είναι υψίστης σημασίας για την αύξηση του τουρισμού στην Άνδρο.

              Επίσης σας ευχαριστούμε για τα τοπικά δρομολόγια που πραγματοποιείτε προς όφελος της Άνδρου παραβλέποντας ενδεχομένως την οικονομική επιτυχία καθώς και για την τήρηση της δέσμευσής σας για μείωση στις τιμές των εισιτηρίων την περίοδο 10 Σεπτεμβρίου ως 31 Οκτωβρίου 2018 με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Προς: Golden Star Ferries κ.κ. Γιώργο και Δημήτρη Στεφάνου

Αξιότιμοι,

              Ως Ανδριώτης, με την διπλή ιδιότητα του επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στο νησί και του Επάρχου, εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια διότι με την εμφάνισή σας στην γραμμή μας φέρατε θετικές συνέπειες στην αύξηση του τουρισμού στην Άνδρο μέσω του υγιούς ανταγωνισμού που αναπτύχθηκε προς όφελος του επιβατικού κοινού και μάλιστα ποικιλοτρόπως.

              Πρωτίστως το 2016 με την απόκτηση του νέου «Super Ferry», ενός πλοίου που σέβεται τον επιβάτη και του παρέχει ασφάλεια και άνεση μοναδική για τα δεδομένα της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα.

              Εν συνεχεία, με την έκπτωση στις τιμές των εισιτηρίων, παρέχοντας την δυνατότητα, αναλογιζόμενοι τις συνθήκες ύφεσης και κρίσης στις οποίες βιώνει ο Έλληνας, οικονομικής μετακίνησης των τουριστών στον τόπο διακοπών.

              Και φυσικά με την ανατρεπτική επιχειρηματική κίνηση που έδωσε νέα προοπτική στα έως σήμερα δεδομένα στην ακτοπλοΐα, επ΄ ωφελείας της Άνδρου, βγάζοντάς την από την «απομόνωση» του ενός προορισμού (Ραφήνα - Άνδρο - Τήνο - Μύκονο). Πλέον το νησί μας με το δρομολόγιο (Ραφήνα - Κρήτη) με ενδιάμεσους σταθμούς (Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Ίο, Σαντορίνη, Ηράκλειο) κοιτά προς νέους προορισμούς με πολλαπλά οφέλη για την ανάπτυξη του τουρισμού.

              Με τη λήξη της τουριστικής περιόδου επιθυμούμε σε συνεργασία μαζί σας να αποτιμήσουμε τα αποτελέσματα και να σχεδιάσουμε την επόμενη σεζόν.

              Αίτημά μας παραμένει η όσο το δυνατό έγκαιρη έναρξη πώλησης εισιτηρίων (άνοιγμα πλάνων) για το νησί μας. Η διαφοροποίηση του επισκέπτη του νησιού, που η πλειοψηφία είναι προερχόμενη από το εξωτερικό επιβάλει την ύπαρξη των δρομολογίων αρκετούς μήνες πριν.

              Τέλος σας ευχαριστούμε θερμά για την μείωση στις τιμές των εισιτηρίων που αναγγείλατε για την περίοδο 10 Σεπτεμβρίου ως 31 Οκτωβρίου 2018 με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και προσδοκούμε να συνεχίσετε με το ίδιο σθένος να αγωνίζεστε και να αντιμετωπίζετε όλα τα εμπόδια που παρουσιάζονται στην αέναη προσπάθειά σας να σηκώνετε τον πήχη όλο και πιο ψηλά για το καλό της Άνδρου.         

Προς: Sea jets - Υπόψη κ. Μ. Ηλιόπουλου

Αξιότιμε κ. Ηλιόπουλε,

              Δράττομαι της ευκαιρίας στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου να σας ευχαριστήσω για όσα προσφέρετε στο νησί μας και δη στην εντυπωσιακή αλλαγή που αφορά στην ταχύτητα προσέγγισής του.

              Αποτελούσε πάγιο αίτημα των επισκεπτών της Άνδρου αλλά και των μόνιμων κατοίκων η ύπαρξη στην γραμμή μας ταχυπλόων, το οποίο ικανοποιήθηκε με την δική σας ανάληψη του επιχειρηματικού ρίσκου που αποδείχτηκε, από την πληρότητα των δρομολογίων σας, ότι πέτυχε. Η Άνδρος βρίσκεται πλέον πιο κοντά στην Αττική και με περισσότερες προσεγγίσεις άλλων νησιών.

              Σημαντικό ρόλο στην φετινή τουριστική περίοδο έπαιξε και η σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας και των Σποράδων απευθείας με το νησί μας καθώς και τα δύο επιπλέον δρομολόγια της απευθείας σύνδεσης με την πρωτεύουσα του Νομού την Σύρο. Είναι ένα δρομολόγιο το οποίο πραγματικά έβγαλε την Άνδρο από την γεωγραφική απομόνωση της μονοδιάστατης σύνδεσης με την Ραφήνα.

              Με τη λήξη της τουριστικής περιόδου επιθυμούμε σε συνεργασία μαζί σας να αποτιμήσουμε τα αποτελέσματα και να σχεδιάσουμε την επόμενη σεζόν.

              Αίτημά μας παραμένει η όσο το δυνατό έγκαιρη έναρξη πώλησης εισιτηρίων (άνοιγμα πλάνων) για το νησί μας. Η διαφοροποίηση του επισκέπτη του νησιού, που η πλειοψηφία είναι προερχόμενη από το εξωτερικό επιβάλει την ύπαρξη των δρομολογίων αρκετούς μήνες πριν.

              Σας ευχαριστούμε θερμά που η εταιρεία σας από φέτος συμπεριέλαβε και το νησί μας στο σχεδιασμό της και ευελπιστούμε στην συνέχιση αυτής της καλής συνεργασίας.

                                                                                                                                                                                 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Οταν το TERA JET ζητουσε στο ΣΑΣ την δρομολογηση του και στην Ανδρο με τα δυο τοπικα παρασκευης και κυριακης υποστηριζοντας οτι εχουν μειωθει τα δρομολογια της Ανδρου σε σχεση με το 2017 κανεις απο την τοπικη αυτοδιοικηση δεν πηρε θεση υπερ της δρομολογησης του,αντιθετα το πολεμησαν με τη σιωπη τους υποστηριζοντας οτι η γραμμη εξυπηρετειται.Μονο ο Συλλογος Ενοικιαζομενων δωματιων ειχε το θαρρος να βγει μπροστα στελνοντας επιστολη στο ΥΕΝ και μαλιστα δεχθηκε και επιπληξη γιατι το εκανε απο τοπικο αρχοντα της τοπικης αυτοδιοικησης.Οπως επισης επιστολη εστειλε και δημοτικος συμβουλος Καπακης ιωαννης Οσο για την επιτροπη τουρισμου απορω ποια ειναι υπαρξη τους.Ολοι αυτοι λοιπον που δεν ηθελαν τη δρομολογηση του TERA JET μπορουν να μας πουν πως θα εξυπηρετουσαν τα αλλα πλοια τους 18.500 επιβατες και 4342 ιχ που ταξιδεψαν με το TERA JET απο και προς Ανδρο?