«Καπετάν Χρήστος», ο νυχτερινός κουβαλητής της Άνδρου!

 

Έρχεται πάντα βράδυ όταν το νησί ησυχάζει. Κουβαλάει φορτία δύσκολα που θέλουν προσοχή και εφοδιάζει όλη την Άνδρο με πετρέλαια και βενζίνες, αγαθά απαραίτητα για τον τόπο. Δεν τρομάζει στις φουρτούνες και είναι πάντα συνεπές στα δρομολόγια του. Βαπόρι αγαπητό, άγνωστο και απαραίτητο. Τριγυρίζει στα σταυροδρόμια του Αιγαίου χρόνια και μπαίνει στα λιμάνια αθόρυβα, σαλπάροντας προτού ξημερώσει.

Ο λόγος για το Ro-Ro «Καπεταν Χρήστος που και χθες το βράδυ (26.8) ήρθε από την Ελευσίνα, αγκυροβόλησε στο Γαύριο και φώτισε τη προκυμαία με τις γιρλάντες του. Έβγαλε τα βυτία με τα καύσιμα, που εφοδίασαν τα πρατήρια. Και πριν  χαράξει η μέρα έβαλε πλώρη για το επόμενο νησί. Ναυπηγήθηκε το 1970 από τα Ναυπηγεία «Krogerwerft» στην παραποτάμια πόλη Rendsburg με το όνομα «ISARTAL». Είχε αλλάξει πολλά ονόματα και πλοιοκτήτες και μέχρι πρόσφατα ταξίδευε μεταξύ Τουρκίας – Ρωσίας με το όνομα «ALASTAIR».

Το «ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ» είναι ένα ναυτικό βαπόρι από όποια μεριά και να το δει κανείς, με μια πολύ στιβαρή κατασκευή και πολλά δεσίματα παντού. Το κάτω κλειστό γκαράζ επικοινωνεί με το ανοιχτό άνω, με έναν ανελκυστήρα. Η γάστρα του είναι «full hull» που λένε οι Άγγλοι, που εγγυάται καλό ταξίδεμα. Το accomodation είναι χαρακτηριστικό δεκαετίας ’70, με μπόλικο ξύλο και αρκετές ναυτικές λεπτομέρειες. Αν και 50 ετών είναι ένα πλοίο στιβαρό, προσεγμένο, καλοδιατηρημένο και απόλυτα αξιόπλοο. Με απλά λόγια είναι αναντικατάστατο σε όλα τα νησιά και για αυτό να έχει πάντα καλά ταξίδια και ήρεμες θάλασσες… 

Σ.Δ.

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Τι μαθαίνει κανείς ...''.ναυτικό βαπόρι''αυτό που εμπνέει εμπιστοσύνη στις δύσκολες θάλασσες.Σαν να λέμε δηλαδή ότι η παρ ολίγον ''παντόφλα''μπορεί να ταξιδέψει σε ωκεανό και να βρει κανένα ''φαινόμενο''που λένε και οι ναυτικοί της Άνδρου.Και για να σας κάνω και ένα μαθηματάκι αν και με περιορισμένες γνώσεις όπως λέτε για πλοία.''φαινόμενα''βγάζει το Κέηπ Τάουν, για ρωτήστε κανένα παλαιό ναυτικό.,όταν η μετεωρολογία δίνει καιρό πάνω από την μέχρι σήμερα κλίμακα των μποφόρ...Σας χαιρετώ.......

This comment was minimized by the moderator on the site

Τα τελευταία χρόνια οι μεταφορές καυσίμων στη νησιωτική χώρα εκτελούνται απο ιδιόκτητα ή ναυλωμένα πλοία της κάθε εταιρείας πετρελαιοειδών. Το γεγονός του οτι υπάρχουν και ορισμένα πλοία Ro/Ro που συνδράμουν στη μεταφορά καυσίμων, αυτό γίνεται προφανώς διοτι τη χρονική στιγμή που ζητά καύσιμα ενα πρατήριο σε νησί, να μην υπάρχει δρομολόγιο προς την εκεί περιοχή το τανκερ της εταιρείας. Για λόγους ασφαλείας εδώ και αρκετά χρόνια τα καύσιμα απαγορεύεται να μεταφέρονται με επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία. Ετσι βλέπουμε συχνά στα νησιά τα πλοία της Avin, της Εκο, της Ελιν και οχηματαγωγα πλοία, όπως ο καπετάν Χρήστος ή το Blue Carrier.

This comment was minimized by the moderator on the site

Η ανοησία και τα fake news έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Η αλήθεια μεγάλη. Αυτά ως εισαγωγή για τον ΑΛΕΚΟ. Πριν λίγη ώρα τηλεφώνησε στο ΕΝ ΑΝΔΡΩ ο καπετάν Παναγιώτης, δεύτερος πλοίαρχος του πλοίου ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ και ευχαρίστησε θερμά για το ωραίο δημοσίευμα του συνεργάτη μας Σ.Δ. για το πλοίο του. Ευχαρίστησε και εκ μέρους του πρώτου πλοιάρχου καπετάν Βαγγέλη Σουρμελή, που είναι και ο ιδιοκτήτης του πλοίου.
Και διαβεβαίωσε πως το πλοίο μετέφερε χτες μόνο καύσιμα και πως στην Άνδρο έρχεται μόνο μεταφέροντας καύσιμα. Εξαίρεση οι δύο φορές που μετέφεραν για την ΔΕΗ, την πρώτη ανταλλακτικά για τις 32χρονες Α/Γ στη Βόρεια Άνδρο και την δεύτερη ανταλλακτικά για το εργοστάσιο της ΔΕΗ στο Νειμποριό. Απόρησαν οι άνθρωποι που είδαν τα υλικά οικοδομών και το ψυγείο προϊόντων στο γκαράζ του πλοίου κάποιοι. Άλλωστε με τα καύσιμα ως γνωστό δεν επιτρέπονται άλλα εμπορεύματα. Εξήγησε επίσης πως το πλοίο είναι θαλασσοβάπορο και συντηρημένο γιατί τα καύσιμα είναι ευαίσθητο φορτίο και το πλοίο πρέπει να είναι ασφαλές στον καιρό.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

ΤΙ ΒΥΤΙΑ ΓΡΑΦΕΤΕ; ΨΥΓΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΓΚΑΡΑΖ.
ΕΙΧΕ ΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΑΝΕΠΙΤΥΧΩΣ.
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Το πλοίο φέρνει τακτικά καύσιμα. Και χτες π.χ. το λευκό βυτίο από αυτά που βλέπετε στο γκαράζ αναφοδίαζε στις 10:30 την ΕΚΟ στο Μπατσί.
Κατανοητό πως εσείς έχετε μείνει στην μεταφορά ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ για τις επί 32 χρόνια Α/Γ στο Καλυβάρι και του ερπί 75 χρόνια εργοστασίου της ΔΕΗ στη Χώρα. Όμως το πλοίο αυτή την δουλειά κάνει συνήθως. Κρίμα που σας διέφυγε. Ήταν, λοιπόν, μια ευκαιρία να το μάθετε...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλημέρα σας επειδή οι γνώσεις μου δεν είναι πολλές παρακαλώ μου λέτε εκτός από ''ναυτικό βαπόρι''τι άλλου είδους βαπόρι έχουμε διαστημικό ίσως;;;;Ευχαριστώ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Στη ναυτική ορολογία ένα βαπόρι λέγεται "ναυτικό" όταν έχει εκείνη την κατασκευή που εμπνέει εμπιστοσύνη στις δύσκολες θάλασσες. Μάλλον δεν ξέρετε πως υπάρχουν βαπόρια που ταξιδεύουν σε λίμνες, σε ποτάμια, σε κλειστούς κόλπους και σε μικρά περάσματα. Απ' ότι φαίνεται οι γνώσεις σας για τα πλοία είναι περιορισμένες. Αντιθέτως βλέπουμε πως έχετε αρκετές απορίες για το διάστημα. Όμως ο συνεργάτης μας δεν είναι ειδικός στα διαστημικά. Μόνο στα ναυτικά...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro