Για το υδατοδρόμιο της Άνδρου

Του Δημήτρη Λοτσάρη

Έπαρχου Άνδρου

 

Με την ευκαιρία της δεύτερης ανάρτησης στο «εν Άνδρω» κειμένου του φίλου δημοσιογράφου Δημήτρη Σταυρόπουλου με θέμα τα υδατοδρόμια θα ήθελα  να διευκρινίσω απλώς ότι την παρούσα στιγμή έχει υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση  μεταξύ της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (έχει ψηφιστεί από το περιφερειακό συμβούλιο ) και του λιμενικού ταμείου  Τήνου -Άνδρου! 

Οι 150.000 ευρώ που περιγράφονται στην σύμβαση  είναι χρήματα που διατίθενται αποκλειστικά από την περιφέρεια!  Η περιφέρεια αναλαμβάνει να βρει εταιρεία που θα  εκπονήσει τις μελέτες κατασκευής  και θα προχωρήσει την διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων  αναλαμβάνοντας συνάμα και το συνολικό κόστος της κατασκευής.

 Το επόμενο βήμα είναι να γίνουν οι μελέτες χωοθέτησης και κατασκευής μέσα από τις οποίες θα προκύψουν οι θέσεις και οι περιοχές  για τα υδατοδρόμια! Τα έργα θα ξεκινήσουν λοιπόν μετά τις μελέτες (δυστυχώς δεν ξεκινούν ακόμα) και η προβλήτα μπροστά στο κατάστημα «ΑΒ Βασιλόπουλου» δεν γνωρίζουμε αν θα είναι ή όχι αυτή που θα χρησιμοποιηθεί.

Επίσης δεν γνωρίζουμε αν η περιοχή του Γαυρίου πληροί τις προϋποθέσεις για προσθαλάσσωση ή όχι! Αυτά θα μας τα πουν οι μελετητές και έπειτα  θα γίνει η επιλογή μεταξύ των τεχνικά εφικτών προτάσεων!

Το σημαντικό στο σμείο που είμαστε είναι πως από την πρώτη στιγμή τόσο ο Δήμος Άνδρου όσο και η περιφέρεια έχουν αγκαλιάσει αυτό το σπουδαίο εγχείρημα για την Άνδρο!

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Με μεγάλη μου χαρά, πληροφορήθηκα τόσο απο τον Ανδριώτικο τοπικό Τύπο, όσο και απο τον Ημερήσιο / Κυριακάτικο - Πανελλήνιο) (άρθρο-συνέντευξη του Μ. Πατέλη στο "ΕΘΝΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ"), την πρόθεση της εταιρείας "Air Sea Lines" να παραγματοποιήσει δρομολόγια με τα υδροπλάνα που ήδη διαθέτει (δύο 19θέσια, αλλά και με νέα που θα αγοράσει - μισθώσει), στην διαδρομή Λαύριο - Γαύριο ,σε συνεννόηση με τον Δήμαρχο Υδρούσας Κ. Θωμά. Θα ήθελα όμως να σας πληροφορήσω για την ορθότητα και την Ιστορία των επαφών με την A.S.L., ότι αυτές ξεκίνησαν με πρωτοβουλία προσωπική μου ( του υπογράφοντα), απο το Καλοκαίρι του 2006. Ηδη απο το 2004 (οπότε ή Εταιρεία ήλθε στην Ελλάδα και άρχισε δρομολόγια προς τα νησιά του Ιονίου), πιστεύοντας ότι θα ήταν χρήσιμη και εξυπηρετική μια εναλλακτική σύνδεση του νησιού μας εκτός απο΄την κλασσική ακτοπλοϊκή (Ραφήνα - Γαύριο) διαρκείας δύο ωρών (δεν εξυπηρετείται η Ανδρος απο ταχύπλοα !), ερεύνησα, ήλθα σε επαφή, ενημέρωσα προσωπικά τους Δημάρχους κους Εμ. Βάμβουκα (Ανδρου) και Ι. Γλυνό (Κορθίου) την Ανοιξη του 2006 και απέστειλα στον εκπρόσωπο της Εταιρείας κο. Μ. Πατέλη πλήρη φάκελο με σχεδιαγράμματα - αεροφωτογραφίες και απόψεις των χώρων, προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα προσέγγισης των υδροπλάνων στις εξής εναλλακτικές προτεινόμενες θέσεις :
λιμάνι Χώρας - Νειμπορειό, σε συνδυασμό με το κατασκευαζόμενο Εργο Καταφυγίου Τουριστικών και Αλιευτικών σκαφών
όρμος Κορθίου, με προσέγγιση στους λιμενοβραχίονες του Αλιευτικού καταφυγίου
όρμος Χαλκολιμιώνα, ως υπήνεμη εναλλακτική πρόταση - σε συνδυασμό με παλαιότερη πρόταση μου (το 1997 - ΑΝΔΡΙΑΤΤΙΚΑ Ε.Π.Ε.) για την δημιουργία Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (αντίστοιχες υλοποιούνται με τεράστια επενδυτικά κεφάλαια στην Ηλεία ,απο τον εφοπλιστή Β. Κωνσταντακόπουλο, και στην Μονή Τοπλού - ΒΑ. Κρήτη, απο Αγγλικές Εταιρείες)
όρμος Μπατσίου, σε συνδυασμό με την Νεοκατασκευαζόμενη Μαρίνα
κόλπος Γαυρίου, σε συνδυασμό με τις λιμενικές εγκαταστάσεις καθώς και την ολοκλήρωση των λιμενοβραχιόνων αλλά και παλαιότερης Πρότασης Νέας Μαρίνας τουριστ. σκαφών (από το 1991, σε συνεργασία μου με τον τότε πρόεδρο Κοινότητας κο Α. Νταή).
Πραγματικά όμως, τα εύσημα ανήκουν και στον Κ.Θωμά που με νεώτερες επαφές του (Νοέμβρης 2006) κατόρθωσε να εξασφαλίσει την δημιουργία του Υδροδρομίου στο Γαύριο, διότι αυτή είναι και η μοναδική απαιτούμενη υποδομή που η A.S.L. ζητά απο τους ενδιαφερόμενους Ο.Τ.Α. προκειμένου να εξετάσει το αίτημα της αεροναυτικής σύνδεσης τους με υδροπλάνα της , αποστέλνοντας μάλιστα δικό της κλιμάκιο μηχανικών - πιλότων επιτόπου, για την σχετική προαξιολόγηση.
ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΟΣ ΣΤ. ΚΑΛΛΙΒΡΟΥΣΗΣ
Αρχιτέκτων μηχανικός Ε.Μ.Π.- δ/νων συμβ. ΑΝΔΡΙΑΤΤΙΚΑ Ε.Π.Ε.
(Επισυνάπτω μέρος απο το Υλικό που έστειλα στην AIR SEA LINES, στις 26 - 7 - 2006, ως Πρόταση-Προμελέτη της ΑΝΔΡΙΑΤΤΙΚΑ Ε.Π.Ε. για την διερεύνηση δυνατότητας δημιουργίας Υδροδρομίων - Προσέγγισης τωνΥδροπλάνων της Εταιρείας στην Ανδρο, σε 5 εναλλακτικές θέσεις : Χώρα - Γαύριο - Μπατσί - Ορμο Κορθίου - Ορμο Χαλκολιμιώνα ).

This comment was minimized by the moderator on the site

Λίγα λόγια για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους έτσι ώστε να μην υπάρχουν παρανοήσεις.
Στο πρώτο σχόλιο που ανέφερα την πρόθεση της Περιφέρειας να δημιουργήσει υδατοδρομιο στην Άνδρο, τόνιζα ότι θα υπάρξουν μεγάλες καθυστερησεις, γιατί αυτό έχει αποδείξει η μέχρι σήμερα πρακτική, με κυρίαρχο παράδειγμα το υδατοδρομιο της Κέρκυρας.
Περιέγραφα μάλιστα με σαφήνεια, ένα προς ένα τα βήματα που πρέπει να γίνουν, μέχρις ότου ολοκληρωθεί και παραδοθεί προς χρήση το έργο.
Αυτό δηλαδή που επιβεβαιώνει και ο φίλος Έπαρχος Δημήτρης Λοτσαρης.
Στο δεύτερο σχόλιο-ρεπορτάζ, πάλι επεσήμανα τις καθυστερησεις και μετέφερα τις πρώτες πληροφορίες που υπάρχουν, πριν ακόμα ξεκινήσει η διαδικασία.(Μελέτη, εξεύρεση ιδανικής θέσης κ.λ.π.)
Η ουσία είναι ότι η Ανδρος θα αποκτήσει (κάποτε ) υδατοδρομιο. Και σεις το μάθατε πρώτοι, έστω χωρίς πλήρεις και ολοκληρωμενες -προς το παρόν-πληροφορίες από τούτο εδώ το site. Αυτή άλλωστε είναι και η μαγεία του ρεπορτάζ. Η ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας ,χωρίς να διαψεύδεται η ουσία.
Θα υπάρξουν πολλές συζητήσεις και διαφωνίες, κυρίως για την τελική επιλογή της θέσης. Η πρώτη πάντως μέχρι στιγμής, είναι το Γαυριο. Για ότι νεότερο ,θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση...

This comment was minimized by the moderator on the site

Δημητρη, αγαπητε συμπατριωτη, μην ξεχνας τις ηδη εκπονημενες Προμελετες μου και για 5 εναλλακτικες θεσεις, και καλεστε με επιτελους να τις παρουσιασω στην οποια αρμοδια επιτροπη. Εχω ηδη μιλησει και με την μια εκ των εταιρειων (την ''ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΡΟΔΡΟΜΙΑ'') και περιμενουν και αυτοι την εναρξη των διαδικασιων του φορεα Υλοποιησης (Λιμενικο Ταμειο Ανδρου - Τηνου? ). Για το Γαυριο ειδικα προτεινω ως πλεον καταλληλη Νεα Εγκατασταση- Εργο Υποδομης, στην νοτια βραχωδη ακτογραμμη, εξω απο την βραχοπροβλητα ωστε να μην παραμποδιζονται παρα στο ελαχιστο οι προσεγγισεις ταυτοχρονα με τα πλοια ακτοπλοιας και λοιπα σκαφη, ενω μπορει ετσι να ενεργοποιηθει και πολυ παλαιοτερη αλλα ''ωριμη'' Μελετη Κυκλοφοριακης Αναρυθμισης που απο το 1992-1993 ειχα εκπονησει ως Μηχανικος ΤΥΔΚ-Επαρχειου Ανδρου μετα απο σχετικο Αιτημα του Κοινοτικου Συμβουλιου Γαυριου, επι του αειμνηστου προεδρου του μου Αποστ. ΝΤΑΗ.

This comment was minimized by the moderator on the site

Η επιλογή του Γαυρίου για την θέση του υδατοδρομίου στην ' Ανδρο, θα είναι ατυχής και ανώφελη για το νησί, δεδομένου ότι εξυπηρετείται από τα πλοία της γραμμής και αυτό δεν το λέω με τοπικιστικά κριτήρια. Η επιλογή του λιμένα της Χώρας (στην νέα προβλήτα) κατά πρώτο λόγο και του Μπατσίου κατά δεύτερο , θα ήταν πλέον ενδεδειγμένη.