ΔΙΠΛΟΣ ΑΓΩΝΑΣ: Αγώνας της διοίκησης να γίνουν τα έργα των ασφαλτοστρώσεων στο νησί. Αγώνας και της αντιπολίτευσης για να μην γίνουν τα έργα!...

Μεγάλος ο αγώνας της αντιπολίτευσης να μην γίνουν ασφαλτοστρώσεις στο νησί. Μεγάλος και ο αγώνας της διοίκησης να γίνουν ασφαλτοστρώσεις. Και μεγάλα τα εμπόδια λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων στα ασφαλτοειδή. Μεγάλη τέλος και η αγωνία του νησιού να βρεθεί τρόπος να γίνουν τα έργα. 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Άγονοι κατέστησαν τόσο ο ανοιχτός διαγωνισμός ασφαλτοστρώσεων,  όσο και η διαδικασία διαπραγμάτευσης για την αποκατάσταση της οδικής ασφάλειας στις δημοτικές ενότητες Χώρας, Κορθίου και Υδρούσας. 

Με τον όρο «άγονοι» εννοούμε, ότι κανένας εργολάβος δημοσίων έργων δεν ενδιαφέρθηκε έστω και με μηδενική έκπτωση να αναλάβει την εκτέλεση των ανωτέρω έργων. Το μεν πρώτο έργο αφορά την ασφαλτόστρωση των οδών στον «Χάρακα» Γαυρίου, προς την παραλία «της Γριάς το Πήδημα», προς την παραλία «Ατένι» και προς «Καλιβάρι-Ζόργκο». Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 1.2 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από το πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» του Υπ. Εσωτερικών.

Το δεύτερο έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, (1 εκατ. για κάθε δημοτική ενότητα Χώρας και Υδρούσας) και καλύπτεται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Γι’ αυτό το έργο και για λόγους ταχύτερης ανάθεσης ακολουθήθηκε η διαδικασία της διαπραγμάτευσης, αφού η υφιστάμενη νομοθεσία επιτρέπει στους Δήμους να ακολουθήσουν ανάλογες διαδικασίες όταν με απόφασή του Υπ. Εσωτερικών έχει τεθεί δήμος ή τμήμα δήμου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Κάτι τέτοιο είχε συμβεί για τις περιοχές Υδρούσας και Χώρας και η σχετική απόφαση είναι σε ισχύ μέχρι τις 25/2/2023.

Κάθε λοιπόν «φιλολογία ή παραφιλολογία» περί παράνομων διαδικασιών δεν έχουν καμία βάση. Καμία βάση δεν έχει και κάθε υπόνοια της ενωμένης αντιπολίτευσης των Σουσούδη-Καπάκη περί σχέσεων με εργολάβους κ.τ.λ. 

Η πράξη, τους διαψεύδει περίτρανα. Οι εργολάβοι δεν προσήλθαν ούτε σε διαδικασίες ανοιχτού διαγωνισμού, ούτε σε αυτές με την διαδικασία της διαπραγμάτευσης.

Βασική αιτία οι πολύ χαμηλές τιμές με τις οποίες αποζημιώνονται οι εργολάβοι μέσα στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και την έκρηξη των τιμών στα πετρελαιοειδή (άσφαλτος κ.τ.λ).

Παράλληλα το κλίμα ενστάσεων, εντάσεων και υπονοούμενων από την πλευρά της αντιπολίτευσης των Σουσούδη - Καπάκη δεν βοηθάει. Δημιουργεί ένα νοσηρό κλίμα-μέσα στο οποίο κανείς δεν θέλει να δραστηριοποιηθεί.

Μεγάλος χαμένος, το νησί μας και οι υποδομές του.

Μετά από πάρα πολλά χρόνια πλήρους ανυπαρξίας ασφαλτοστρώσεων, συντηρήσεων και παρεμβάσεων ασφάλειας το ανίκανο παρελθόν ενοχλείται στην προοπτική εκτέλεσης έργων.

Κρίμα για το νησί μας.

Εμείς θα συνεχίσουμε μέσα στα πλαίσια των νόμων, με γνώμονα το καλό της Άνδρου να προσπαθούμε να υλοποιήσουμε όσα περισσότερα έργα μπορούμε. Η συνασπισμένη αντιπολίτευση θα συνεχίσει να προσπαθεί να μπλοκάρει με προσφυγές το έργο του Δήμου.

Ευχόμαστε να μας διαψεύσουν.

Θα συνεχίσουμε μαζί με τους κατοίκους και όλους όσους αγαπούν το νησί να παλεύουμε χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες για μια καλύτερη Άνδρο. Θα σας κρατάμε ενήμερους για κάθε εξέλιξη.

ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΟΥ

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι τουλάχιστον δυστυχές όταν μια συμβουλή για το πως πρέπει να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα μετά από άγονες διαδικασίες συγχέεται σε μία μάλλον αδιάφορη κοινωνικοπολιτική ανθρωποφαγία. Είναι δεδομένο πως είναι επιτυχία για κάθε διοίκηση η εξασφάλιση χρηματοδότησης για νέα έργα όπως και έγινε. Θεωρώ ότι κοινός στόχος όλων είναι τα έργα να εκτελεστούν σύντομα αλλά και με την αντίστοιχη ποιότητα ώστε να μην χρειαστεί η αναζήτηση νέων πόρων για την επισκευή τους μετά τις πρώτες βροχές.

This comment was minimized by the moderator on the site

ΜΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ Μ ΑΥΤΑ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΜΕΝΟΥΝ ΑΣΥΝΤΗΡΗΤΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ. Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΤΕΦΑΝΟ ΨΑΧΝΕΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΤΕ..... ΑΧ ΑΝΔΡΟΣ

This comment was minimized by the moderator on the site

Χωρίς διάθεση συζήτησης επί του αφορισμού μου από τον προηγούμενο σχολιαστή, αλλά στο πλαίσιο εποικοδομητικού διαλόγου παραθέτω τα εξής:

1. Βάσει του άρθρου 42 του Ν. 4412/16:

"Επάρκεια προϋπολογισμού, ωριμότητα, μελέτες: Στοιχεία της ωριμότητας της σύμβασης αποτελούν ιδίως: α) η πλήρωση των προϋποθέσεων, που τίθενται από ειδικές διατάξεις ... όπως η εκπόνηση μελετών ή προμελετών... γ) η δυνατότητα των ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων να διαμορφώσουν, κατά την αντίστοιχη διαδικασία σύναψης, βάσιμες και ρεαλιστικές προσφορές με βάση τα χορηγούμενα από την αναθέτουσα αρχή στοιχεία."

2. Οι παρεμβάσεις που περιγράφονται στο έγγραφο (αρ. μελέτης 06/2022 1η επικαιροποίηση) αφορούν ως επί το πλείστον βελτιώσεις οδών. Οι βελτιώσεις οδών απαιτούν ούτως ή άλλως την εκπόνηση μελετών, μέρος των οποίων έχει ήδη εκπονήσει η τεχνική υπηρεσία του Δήμου. Βάσει όμως όσων αναφέρονται στο άρθρο 42 του Ν. 4412/16, είναι ευνόητο πως η ύπαρξη μελετών σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού, αλλά και η πληρότητά τους (ΦΕΚ 1047/Β/2019) επηρεάζουν τη δυνατότητα ενδιαφερομένων να καταθέσουν προσφορές.

3. Όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο σχόλιο το έγγραφο τεχνικής περιγραφής (αρ. μελέτης 06/2022 1η επικαιροποίηση) δεν αναφέρει ποιες μελέτες έχουν εκπονηθεί (τοπογραφικές/οδικές/υδραυλικές/τεχνικών έργων κλπ.) και σε ποιο στάδιο αυτές εκπονήθηκαν. Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν το αναθεωρημένο πρόγραμμα απαιτούμενων/εκπονημένων μελετών οι οποίες τελικώς χορηγούνται στους υποψήφιους αναδόχους. Ενδεχομένως απαιτείται η εκπόνηση επιμέρους μελετών ή η εξειδίκευση των υπαρχόντων με περισσότερες λεπτομέρειες και αναθεώρηση του προϋπολογισμού.

4. Υπενθυμίζω ότι στο ΦΕΚ 1047/Β/2019 αναφέρεται ότι :

"Οι μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού εφαρμογής των οδικών έργων, κατά κύριο λόγο περιλαμβάνονται στα τεύχη δημοπράτησης του έργου και εκπονούνται με ευθύνη του αναδόχου κατασκευής"

Ως εκ τούτου, η εκτέλεση/κατασκευή ενός οδικού έργου συνοδεύεται και από αντίστοιχες μελέτες. Για τον λόγο αυτό γίνεται αναφορά σε μελέτη/κατασκευή όπως ακριβώς έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο μου. Με βάση τα παραπάνω, ελπίζω να γίνεται κατανοητό ότι η ύπαρξη αναθεωρημένου προγράμματος απαιτούμενων μελετών θα πρέπει να συνοδεύει σύμβαση ασχέτως αν πρόκειται για μελέτη ή κατασκευή.

4. Τα τιμολόγια έργων οδοποιίας έχουν επανεκδοθεί αρκετές φορές από την εποχή υπουργείας του κ. Σουφλιά με πλέον πρόσφατη αυτή του κανονισμού περιγραφικών τιμολογίων (ΦΕΚ 1746/Β/2017). Οι τιμές βάσεις βρίσκονται υπό την εποπτεία αρμοδίου τμήματος του υπουργείου υποδομών ενώ στους προϋπολογισμούς έργων γίνεται αναθεώρηση από τους μελετητές με βάση πρόσφατη τιμή δείκτη καταναλωτή. Επομένως, οι τιμές δαπανών που προκύπτουν μάλλον δεν είναι και τόσο παλιές όσο ενδεχομένως κάποιοι να θεωρούν.

3. Η πρόσκληση (αρ. πρωτ. 635/25-01-2023) όντως αναφέρει τα απαιτούμενα πτυχία ΜΕΕΠ. Δεν είπε κανείς το αντίθετο. Όμως σε μια διαδικασία διαπραγμάτευσης που κοινοποιείται μόνο σε εννέα υποψηφίους αναδόχους θα ήταν καλό ο έλεγχος για το αν αυτοί διαθέτουν τα απαραίτητα εργοληπτικά πτυχία αλλά και την αντίστοιχη εμπερία να γίνεται προ της διαδικασίας ώστε αυτή να μην καταστεί άγονη. Βάσει των στοιχείων του ΜΕΕΠ, μόλις οι τέσσερις από τους εννέα υποψηφίους που προσκελήθησαν διέθεταν εργοληπτικό πτυχίο οδοποίιας τρίτης τάξης και άνω. Υπενθυμίζεται ότι κάτοχοι πτυχίου δεύτερης τάξης επέτρεπε την ανάληψη μικρότερων έργων προϋπολογισμού έως 1,5 εκ ευρώ αυτοτελώς (και όχι ως ένωση/κοινοπραξία). Εφ'οσον το έργο έχει προϋπολογισμό 2 εκ. ευρώ ρεαλιστικά είναι δύσκολο για εργολήπτες δεύτερης τάξης να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που τίθενται και κατά συνέπεια να υποβάλουν αυτοτελή πρόταση. Δεν νομίζω πως ο χρυσός οδηγός και το 11880 περιλαμβάνουν αυτές τις πληροφορίες.

Ελπίζω να επιλύθηκε οποιαδήποτε παρανόηση και θα παρακαλούσα να γράφετε κόσμια.

This comment was minimized by the moderator on the site

Μάλλον το μυαλό σου δεν έχει γόνιμη ωριμότητα και παραμένει αδρομερές.
Διάβασα κι εγώ το ΦΔΣ και ολα αυτά που λες τα βρήκα. Παραπληροφορεις λεγοντας οτι λειπει προγραμμα μελετων, γιατι προκειται περι εργου και οχι μελeτης. Μαλιστα, για να μαθαινεις, εμεις οι εργολαβοι στα εργα κοιταμε τον προυπολογισμο και απο εκει καταλαβαινουμε αν βγαινει η οχι. Δυστυχως ομως ολα τα εργα ειναι υποχρεωμενα να ακολουθουν τα αρθρα Σουφλια που εχουν τιμες παρα πολυ παλιες και χαμηλες.
Να σου θυμισω επισης οτι η προσκληση αναφερει σαφεστατα τι ειδους εργοληπτικα πτυχια χρειαζονται (και οχι μελετητικα οπως γραφεις, γιατι οπως μαλλον δεν καταλαβες, προκειται για εργο και οχι μελετη, οπως φαντασιωνεσαι). Οι εταιρειες που φαινονται, διαθετουν τετοιο εργοληπτικο πτυχιο. Τελος, να σε βοηθησω λεγοντας οτι εκτος από τα μητρωα, μπορεις να βρεις μελετητες και εργοληπτες και απο το χρυσο οδηγο, ή καλυτερα το 11880 που το εχουν χρησιμοποιησει και αλλοι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Έχοντας διαβάσει το κείμενο της πρόσκλησης του έργου (αρ. πρωτ 635/25-01-2023) αλλά και του προγραμματισμού φακέλου δημόσιας σύμβασης - ΦΔΣ (αρ. μελέτης 06/2022 1η επικαιροποίηση) φαίνεται πως οι προτεινόμενες παρεμβάσεις δεν διαθέτουν την απαραίτητη ωριμότητα για γόνιμη υλοποίηση διαγωνισμού ή ανάθεση με διαπραγμάτευση.

Από το κείμενο προγραμματισμού ΦΔΣ απουσιάζει τεύχος τεχνικών δεδομένων, πρόγραμμα απαιτούμενων μελετών και αναλυτική εκτιμώμενη δαπάνη μελετών/κατασκευής, καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχη αναφορά αυτών των τευχών εντός της πρόσκλησης. Η τεχνική περιγραφή είναι γενική ενώ η δαπάνη των 2 εκ. ευρώ που αναφέρεται στο κείμενο μοιάζει αρκετά αδρομερής. Έτσι, το έργο καθίσταται μη ελκυστικό καθώς τόσο ο αναθέτων όσο και ο ανάδοχος αναλαμβάνουν ιδιαίτερα μεγάλο ρίσκο μη εκτέλεσης. Στις περιπτώσεις που οι τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων δεν διαθέτουν το απαραίτητο προσωπικό, δύναται αυτή η πρώτη φάση του προγραμματισμού ΦΔΣ να ανατίθεται απευθείας σε εξωτερικό σύμβουλο/μελετητικό γραφείο (ΦΕΚ 1047/Β/2019).

Επίσης, είναι άγνωστο κατά πόσον οι προσκεκλημένοι υποψήφιοι ανάδοχοι διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους/προσωπικό/προσόντα για την υλοποίηση του έργου. Για παράδειγμα, μία απλά αναζήτηση στις ιστοσελίδες των προσκεκλημένων εταιρειών "ΕΡΜΩΝ ΑΕ" και "GDM Assets" δείχνουν πως οι εν λόγω εταιρείες ειδικεύεονται σε κατηγορίες κτιριακών και όχι οδικών έργων. Σημειώνεται πως απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εύρεση αναδόχων που να κατέχουν μελετητικά/εργοληπτικά πτυχία κατάλληλης κατηγορίας και τάξεως για να αναλάβουν έργα αυτού του προϋπολογισμού. Εύρεση μελετητών/εργοληπτών οδικών έργων μπορεί να γίνει μέσω αναζήτησης στα αντίστοιχα μητρώα που αυτοί είναι εγγεγραμμένοι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Οταν έχεις τη δυνατότητα να ξεπεράσεις την γραφειοκρατία και εσύ θέλεις να την εφαρμόσεις στα πλαίσια αντιπολιτευτικής πολιτικής οδηγείς τα πράγματα σε εθνικές συμφορές. Για παράδειγμα αν δεν είχαν κολλήσει στα δικαστήρια και στα γραφειοκρατικά θα είχε τοποθετηθεί το σύστημα ελέγχου πορείας των τραίνων στα Τέμπη απο το 2017 ... τα υπόλοιπα τα ξέρετε. Κρίμα να υπάρχει το 2023 αυτή η στρατηγική και αυτός ο λαικισμός.

This comment was minimized by the moderator on the site

Χμμμμμμ.....μ' αρέσει που ήθελα να κάνω μεταδημότευση ,για να ψηφίζω σε έναν τόπο που δεν αγαπούν ούτε οι ίδιοι.