Πολιτισμος
Περισσότερα
Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΑΥΡΙΟΥ ΠΑΡΟΥ...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΑΥΡΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ
ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΜΙΚΡΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ ΤΗΣ ΑΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΙ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΣΤΙΣ 30 ΚΑΙ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΓΑΥΡΙΟ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ
Οι "29οι Πλόες" του Ιδρύματος ...
Δύο μέρες πριν τα εγκαίνια το Ίδρυμα Κυδωνιεώς παρουσίασε τους 29ους Πλόες στα ΜΜΕ. Από τα ΜΜΕ της Αθήνας παρούσα η ΕΡΤ με ζωντανή μετάδοση. Και από την Άνδρο το Εν Άνδρω και γνωστό blog της Χώρας, που μαγνητοσκόπησε την εκδήλωση. Αυτά γιατί υπάρχει και η ψευδαίσθηση σε ορισμένους πως κατακλυζόμεθα από ΜΜΕ στο νησί. Στους 29ους Πλόες, λοιπόν, παρουσιάζονται 19 εικαστικοί καλλιτέχνες που εκπροσωπούν τα νέα ρεύματα της εικαστικής δημιουργίας στην Ελλάδα. Αναλυτικά συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Στέλιος Γαβαλάς, Στρατηγούλα Γιαννικοπούλου, Ανδρέας Δεβετζής, Χριστίνα Δουζένη, Κατερίνα Ζαφειροπούλου, Ιωάννα Καζάκη, Ηλίας Καφούρος, Καλλιόπη Λεμού (Calliopi Lemos), Φιλιππίνα Λιβιτσάνου, Κωνσταντίνος Μάσσος, Ισμήνη Μπονάτσου, Χρήστος Παλλαντζάς, Βασίλης Παπανικολάου, Κώστας Παππάς, Ανδρέας Σινόπουλος, Χρυσούλα Σκεπετζή, Αμαλία Σταυρουλάκη, Βίκυ Τσαλαματά , Κώστας Χριστόπουλος.
ΚΑΪΡΕΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ: Μια ζωγρα...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ
Εν αρχή η Λιλίκα Παπανικολάου το γένος Μαρή. Γεννήθηκε στην Άνδρο πριν 100 χρόνια. Έζησε στο νησί μέχρι τα 12 χρόνια της. Κι έφυγε τραβώντας γι΄άλλη γη γι΄άλλα μέρη. Στη δεκαετία του 1970 άφησε πίσω της ως ζωγράφος την τοπιογραφία και εντυπωσιασμένη από το άνοιγμα της επιστήμης η θεματολογία της εστίασε στο διάστημα. Ζωγράφισε σειρά πινάκων περιγράφοντας με εικαστικό τρόπο τις κατακτήσεις του ανθρώπου πέραν της γης, τις ανακαλύψεις της αστρονομίας στο απέραντο σύμπαν, τις στιγμές δέους και μυστηρίου του σύμπαντος. Εικαστικά κατά τον Δρ Παναγιώτη Παπαδόπουλο η Παπανικολάου ξεκινά από τον φουτουρισμό, αλλά κινείται σε έναν αφηρημένο εξπρεσιονισμό. Η κοσμοθεωρία της κινείται ανάμεσα στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία και τον χριστιανισμό.
" Ένα παιδί μετράει τ' άστρα.....
Του Κωνσταντίνου Τριανταφυλλάκη
Συγγραφέα
"Η δύναμη σου πέλαγος κι η θέληση σου βράχος" Δανάη μου! Η Δανάη είναι, πρωτίστως, ένα παράδειγμα ζωής! Για όλους εμάς που την ξέρουμε από παιδί, αλλά και όσους έχουν την τύχη να την συναντήσουν και να την γνωρίσουν αργότερα...
Aegea Blue: Το πιο φυσικά όμορ...
Της Ντίνας Νικολάου
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: LIKE WOMAN.gr
Η απόλυτη απόδραση για αυτούς που θεωρούν πολυτέλεια την σύνδεση με την ομορφότερη φύση του Αιγαίου και την αποσύνδεση από οτιδήποτε θυμίζει συμβατικότητα.
Δύο σπουδαίες εκθέσεις ξεκινάν...
Μετά το Ίδρυμα Γουλανδρή που ξεκίνησε από την αρχή του Ιουλίου την μεγάλη καλοκαιρινή έκθεση, ακολουθούν στα τέλη Ιουλίου δύο σημαντικές εκθέσεις δύο μεγάλων ιδρυμάτων της Άνδρου. Στο τέλος Ιουλίου είναι τα εγκαίνια της μεγάλης έκθεσης του Ιδρύματος Κυδωνιέως, οι "29οι Πλόες", που επιμελείται και παρουσιάζει όλα αυτά τα χρόνια η τεχνοκριτικός και καθηγήτρια Αθηνά Σχινά. Τίτλος της έκθεσης "Ανθρώπων Άστεα". Με την ομηρική αυτή αναφορά η Αθηνά Σχινά 19 εικαστικούς δημιουργούς δίνοντας ένα πανόραμα της σύγχρονης εικαστικής τέχνης στην Ελλάδα. Για μια ακόμα χρονιά η Άνδρος με το Ίδρυμα Κυδωνιέως δίνει το στίγμα στους καλοκαιρινούς επισκέπτες και φιλότεχνους.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Το μουσείο της ελιά...
Το μουσείο ελιάς Κυκλάδων στον Πιτροφό - Φωτ. Εν Άνδρω
Το ιδιωτικό μουσείο της ελιάς Κυκλάδων στον Πιτροφό της Άνδρου - ιδιοκτησίας Δημήτρη Χέλμη - ανακηρύχθηκε 5ο στις επιλογές επισκέψεων των ακολούθων του Tripadvisor στην Ελλάδα για το εφετινό έτος, αμέσως μετά την Ακρόπολη, το μουσείο της Ακρόπολης, τα Μετέωρα και την Πλάκα. Και πάνω από τη Λίνδο, Casa Perlante της Κέρκυρας, την Κνωσό, το αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου και τους Δελφούς. Μοιάζει από εντυπωσιακό έως απίστευτο που το μουσείο ελιάς Κυκλάδων στην Άνδρο είναι για μια ακόμα χρονιά στους 10 σημαντικότερους προορισμούς των ταξιδιωτών που έρχονται από το εξωτερικό και κάνουν αξιολογήσεις στο Tripadvisor.
ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Λεπτομέρειες...
Έγιναν το βράδυ του Σαββάτου 1η Ιουλίου 2023 τα εγκαίνια της έκθεσης του σημαντικού Έλληνα ζωγράφου Χρόνη Μπότσογλου, που έφυγε από την ζωή το 2022. Αρκετός ήταν ο κόσμος που προσήλθε. Μάλλον λιγότερος από άλλες φορές. Έχει παρατηρηθεί πως ακόμα και οι επίσημοι χρειάζονται "ονόματα" μεγάλα και διεθνή για να προσέλθουν. Δεν αρκούν πια οι σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες όπως φαίνεται. Ιδίως αν δεν βρίσκονται πια ανάμεσα μας. Σε αντίθεση οι δημοσιογράφοι των πολιτιστικών που συμμετείχαν στην ξενάγηση νωρίτερα το μεσημέρι ήταν όλοι εκεί και ιδιαίτερα ενδιαφερόμενοι. Ίσως γιατί αυτοί ήξεραν καλύτερα την αξία του Χρόνη Μπότσογλου.
ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Χρόνης Μπότσ...
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗΣ ΧΡΟΝΗ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ
Εντυπωσιακή η σκηνοθεσία του χώρου στην πρώτη ενότητα της έκθεσης για τον Χρόνη Μπότσογλου του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο. Από την λεπτομέρεια ενός μικρού πίνακας αυτοπροσωπογραφίας του μοιάζει σαν ο ίδιος ο Χρόνης Μπότσογλου να υποδέχεται τους επισκέπτες της εφετινής έκθεσης του. Δίπλα η κ. Καραδόντη και η κ. Κουτσομάλη επί της υποδοχής και αυτές...
ΕΝΟΤΗΤΑ "ΤΟΠΙΑ"
Τα τοπία είναι μια από τις τελευταίες ενότητες που επεξεργάστηκε ο καλλιτέχνης στη ζωή του. Όλα είναι από την Λέσβο. Αποτυπώνουν τα βουνά, που στάθηκε μια από τις κορυφές που προσπάθησε να κατακτήσει ζωγραφικά. Στους πίνακες αυτής της ενότητας οι αναφορές στον Σεζάν είναι χαρακτηριστικές...
ΕΝΟΤΗΤΑ "ΝΕΟΡΕΑΛΙΣΜΟΣ"
Ανάμεσα σε αρκετού και διαφορετικούς πίνακες νεορεαλιστικής τεχνοτροπίας της έκθεσης το "Μετρό" εντυπωσιάζει με τις συμμετρίες και τις προοπτικές του.
ΕΝΟΤΗΤΑ "ΛΙΟΤΡΒΙ"
Η ενότητα Λιοτρίβι αποτυπώνει την εσωστρέφεια του ζωγράφου μετά την περιπέτεια της ενασχόλησης του με την πολιτική. Μπροστά από τους πίνακες ο διευθυντής του Ιδρύματος Γουλανδρή Κυριάκος Κουτσομάλης και επισκέπτες.
ΕΝΟΤΗΤΑ "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ"
Η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Κουτσομάλη στην ενότητα οικογένεια μιλά για τον Μπότσογλου και τα έργα του. Πίσω της προσωπογραφία του Χρόνη Μπότσογλου, πίνακας με την μητέρα του, και δεξιά νεανικό σκίτσο με το πατρικό σπίτι του όταν ήταν μικρός.
Πίνακας της πατρικής οικογένειας του. Μια πινακοθήκη αναμνήσεων ο πίνακας που αποτυπώνει στιγμές και εικόνες της εποχής με εξαιρετική ειλικρίνεια και συναίσθημα.
Η δική του οικογένεια. Αριστερά οι δίδυμες κόρες του. Δίπλα η γυναίκα του που διαβάζει. Και δεξιά αυτός που ζωγραφίζει.
ΕΝΟΤΗΤΑ "ΕΡΩΤΙΚΑ"
Από κάποιο σημείο και μετά ο Μπότσογλου νοιώθει να ελευθερώνεται από τις συμβάσεις και αποτυπώνει ερωτικές στιγμές με την παλέτα του...
Αποτυπώνει και ερωτικές στιγμές με τα γλυπτά του...
Ερωτικές στιγμές που περιλαμβάνουν το γυμνό ανδρικό σώμα στην εξέλιξη του χρόνου (δεξιά), τον εαυτό του και την γυναίκα του (στο κέντρο) και την μητέρα του νέα (στο γλυπτό), που δείχνει και τις επιρροές του από τον Τζιακομπέτι. Εντυπωσιακή κι εδώ η εξαιρετική σκηνογραφία της έκθεσης.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΕΚΥΑ
Η Νέκυα υπήρξε η σειρά 26 έργων του που έχουν το πιο σκοτεινό και υπαρξιακό στοιχείο από όλα τα έργα του. Στην έκθεση παρουσιάζονται 13 από τα 26. Υπήρξε έργο ζωής του.
ΕΝΟΤΗΤΑ "ΑΝΑΦΟΡΕΣ"
Πολλές οι "αναφορές" του Μπότσογλου σε καλλιτέχνες που τον άγγιξαν και τον ενέπνευσαν. Ο Χαλεπάς και η "Ωραία Κοιμωμένη" ήταν η πρώτη. Στην φωτογραφία λεπτομέρεια του Μπότσογλου από την προσωπογραφία του Χαλεπά.
Ο Μπουζιάνης ήταν ένας ακόμα καλλιτέχνης που τον σημάδεψε. Με το πορτραίτο του που ζωγράφησε απεικόνισε την αναφορά του και σε αυτόν...
Ανάμεσα σε αρκετούς μεγάλους διεθνείς ζωγράφους ξεχώρισε και αναφέρθηκε στον Βαν Γκονγκ. Και εδώ η προσωπογραφία του που ζωγράφησε είναι μια αναφορά και σε αυτόν.
Στη σειρά των επιρροών/αναφορών του Μπότσογλου ο Τζιανκομπέτι έχει ιδιαίτερη θέση. Και το ομολογεί με ένα εξαιρετικό πορτρέτο με το οποίο μιλά γι΄ αυτήν...
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"