AEGEA: Μουσική έκπληξη στο πετ...
Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ Είναι ένα από τα ωραιότερα τουριστικο-ξενοδοχειακά χωριό των Κυκλάδων. Σε μια περιοχή της Άνδρου, που εντυπωσιάζει με το μοναδικό τοπίο της. Μια αγκαλιά ο ημίκλειστος και πανέμορφος κόλπος που δημιουργείται από δύο ορεινούς όγκους που καταλήγουν στη θάλασσα με φόντο ανατολικά στο Καμπανό. Σε αυτό το σπουδαίο και απόμακρο μέρος της Άνδρου διάλεξε πριν 32 ολόκληρα χρόνια ο νέος τότε και επιτυχημένος γιατρός Ακύλας Αναγνωστίδης - με καταγωγή από την Πόλη και την Θεσσαλονίκη - να δημιουργήσει το όνειρο του για ένα τουριστικό χωριό μοναδικής έμπνευσης.
Ξενία Άνδρου: Το κτίριο-φάντασ...
Της Έλενα Ακύλα   Ξενία Άνδρου: Αφίσα εποχής. (Το παρακάτω άρθρο της Έλενας Ακύλα είναι από την εισαγωγή του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ξενία Άνδρου: Το κτίριο-φάντασμα του Άρη Κωνσταντινίδη», το οποίο έγινε κατά τη σχολική χρονιά 2022-23, με την Β’ τάξη του Δημοτικού σχολείου Χώρας Άνδρου και μαρτυρά την οπτική των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Χώρας Άνδρου για το ξενοδοχείο του Άρη Κωνσταντινίδη, τον μοντερνισμό και την Άνδρο ως κάτι πέρα από “τουριστικό προϊόν” και “τουριστικό παράδεισο”. Στο πρόγραμμα συνεργάστηκαν οι: Έλενα Ακύλα (εικαστικός-εκπαιδευτικός εικαστικών μαθημάτων), Ηλέκτρα Κωνσταντινίδου (εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), Ειρήνη Μίχα (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ).
ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΥΔΡΟΥΣΑΣ: Μια σπουδα...
(α)  Στην μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μουσικοχορευτική παράσταση που έχει διοργανώσει ο δραστήριος και πρωτοποριακός ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΥΔΡΟΥΣΑΣ ξεπέρασε σε αρτιότητα κάθε προηγούμενη εμφάνιση του. Στα πλαίσια της ετήσιας παράστασης του όπου ξεδιπλώνει όλη την χορευτική και μουσική διάσταση των πλέον των 150 μελών-χορευτών του ο ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΥΔΡΟΥΣΑΣ πέτυχε να απλώσει μια σπουδαία και μακρόχρονη χορευτική παράδοση όπως η ελληνική από την Άνδρο στην Ελλάδα και από το χτες, στο σήμερα και στο αύριο. Οι περίπου 700 θεατές που πήγαν στο ανοιχτό θέατρο Άνδρου την Τετάρτη 14/6 απόλαυσαν κάτι πρωτόγνωρο, ξεχωριστό. παραδοσιακά σύγχρονο και πολύ ελληνικό.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΩΣΤΑ ΓΑΡΥΦΑΛ...
ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟΣ O ψυχισμός του τοπίου (Ο Κώστας Γαρύφαλλος, γνωστός ανδριώτης ζωγράφος με συχνές εκθέσεις στην καλοκαιρινή Άνδρο, παρουσιάζει έργα του αυτή τη φορά στην Αθήνα, στην γκαλερί ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ στο Κολωνάκι, σε επιμέλεια της Αθήνας Σχινά, γνωστής τεχνοκριτικού και καθηγήτριας του ΕΚΠΑ. Η έκθεση ξεκινά την Πέμπτη 15 Ιουνίου και θα διαρκέσει ένα μήνα. Όσοι Ανδριώτες και πιστοί της τέχνης της ζωγραφικής προσέλθετε... ΕΝ ΑΝΔΡΩ) 
ΑΝΔΡΟΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Χρόν...
ΧΡΟΝΗΣ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ Η αδιάλλακτη ειλικρίνεια της ενσυναίσθησης Άνδρος, 2 Ιουλίου - 1 Οκτωβρίου 2023 Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή με χαρά παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο, αναδρομική έκθεση του έργου του Χρόνη Μπότσογλου (1941-2022), ενός από τους σημαντικότερους παραστατικούς καλλιτέχνες της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Θα παρουσιαστούν περισσότερα από εκατό έργα, σχέδια με μολύβι, παστέλ, ελαιογραφίες, ακουαρέλες, μπρούντζινα, ορειχάλκινα και γύψινα, τα οποία καλύπτουν την περίοδο από το 1953 έως το 2018, δηλαδή περισσότερα από εξήντα πέντε χρόνια μιας εξαιρετικά γόνιμης καλλιτεχνικής διαδρομής.
ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΥΔΡΟΥΣΑΣ 14/6: «Όσα ...
«Όσα φέρνει ο χρόνος»  Ανοιχτό Θέατρο Άνδρου   Το Χορευτικό της Υδρούσας σε μια από τις μεγάλες ετήσιες παραστάσεις του, με τις οποίες έχει εντυπωσιάσει την Άνδρο τα τελευταία χρόνια.
Μνήμες του τόπου ...
Του Βασίλη Μαλταμπέ Φωτογραφία από το πατρικό του Βασίλη Μαλταμπέ στην Βουρκωτή Πάει καιρός από τότε που οι άνθρωποι συγκροτούσαν κοινότητες. Έπειτα ήχησαν οι Σειρήνες και εγκατέλειψαν τον τόπο τους αναζητώντας καλύτερη ζωή στα αστικά κέντρα.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΥΔΩΝΙΕΩΣ - 29οι ΠΛΟΕΣ:...
  29 ΠΛΟΕΣ: «Ανθρώπων Άστεα» στο Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως της Άνδρου Εφέτος το καλοκαίρι για 29η χρονιά, φιλοξενείται στην Άνδρο ο εικαστικός θεσμός ΠΛΟΕΣ, με υπότιτλο «Ανθρώπων Άστεα». Ο τίτλος παραπέμπει στους αρχικούς στίχους της Οδύσσειας του Ομήρου. Μεταφράζοντας στην κυριολεξία τον συγκεκριμένο τίτλο, σημαίνει: «πόλεις ανθρώπων». Η βαθύτερη ωστόσο ερμηνεία αυτών των λέξεων και του συσχετισμού τους, αφορά στις πράξεις των ανθρώπων και στα αποτυπώματα όλων όσων εκείνοι «οικοδομούν» ή διαμορφώνουν, όταν τουλάχιστον διαβιούν σε συνοικισμούς. Τα «άστεα» επομένως δεν παραπέμπουν απλώς στις πόλεις. Παραπέμπουν, στο συλλογικό θυμικό, στους πολιτισμικούς επίσης τρόπους που σχηματίζουν οι άνθρωποι την καθημερινότητά τους, μέσα από ό,τι και από όσα με κοινή συναίνεση δημιουργούν. Στα «οικοδομήματά» τους αποτυπώνεται ο τρόπος λειτουργίας του συλλογικού ασυνειδήτου. Αποτυπώνονται επιπλέον οι σχέσεις του  παρελθόντος αναφορικά με τους εκάστοτε προσανατολισμούς του παρόντος, οι σχέσεις επίσης των ατόμων με τους συνανθρώπους τους και οι τρόποι που αντιμετωπίζει ο ένας τον άλλον, αναδεικνύοντας την υπαρξιακή μονάδα σε σχέση, συνάφεια και αρκετές φορές σε αντιδιαστολή με το ομαδικό πνεύμα. Αποτυπώνονται ακόμη, οι διαφορετικότητες μιας κοινωνίας, οι εσωστρέφειες, οι εξωστρέφειές της, οι συναινέσεις και οι ενδότερες της αντιφάσεις, οι κοινές προσπάθειες αυτής της «κοινωνίας», αλλά και οι συγκρουσιακές της καταστάσεις. Στις «πράξεις» των ανθρώπων αντανακλάται η σχέση τους με το περιβάλλον, οι κοσμοθεωρίες που έχουν διαμορφωθεί ή οι ρήξεις και αλλαγές που έχουν οικοδομηθεί ή έχουν ήδη μεσολαβήσει, σχετικά με ποικίλα ιδεολογήματα. Κυρίως όμως, εκείνο που πρωτίστως αντανακλάται, είναι οι τρόποι σκέψης και πεποιθήσεων των ανθρώπων που συμβιώνουν σε μια «πόλη», όπως επίσης οι επιλογές μέσω των οποίων διαμορφώνουν συμπεριφορές και πολιτισμό, μύθους και ιστορήματα, κοινωνικά «θεμιτές» όπως και συνεκτικές «υπερβατικότητες», αλλά και δοξασίες σχετικά με την αντιμετώπιση του παρελθόντος τους, όπως και του ήθους που χαρακτηρίζει τις καθημερινές τους πρακτικές. Αυτές οι πρακτικές εκδηλώνονται στον τρόπο με τον οποίο βλέπουν οι άνθρωποι και σχεδιάζουν, συμφιλιώνονται  ή παρακάμπτουν, τόσο τα αινίγματα και τα αδιέξοδα, όσο και τις συμβιωτικά αντιθετικές «πραγματικότητές» τους. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά στα οποία παίρνει μέρος, (ως προς τη διαμόρφωση του) το συλλογικό ασυνείδητο, είναι η ιεράρχηση αξιών μιας κοινωνίας - που εκφράζεται, με συμβολισμούς, και αλληγορίες - επικεντρωνόμενη στο ήθος και στις αντιλήψεις που χαρακτηρίζουν το ομαδικό της πολυδιάστατο πνεύμα, μέσα από το σύνολο των ανθρώπων που την απαρτίζουν. Μετά τους δύο παγκόσμιους πολέμους του περασμένου αιώνα, καθώς και τα επίχειρα της παγκοσμιοποίησης που σήμερα βιώνουμε όπως και τις  μετακινήσεις πολλών λαών, έχουν αλλάξει δραστικά κι απότομα, αρκετές από τις συνιστώσες της ζωής μας. Κυριαρχεί η εξατομίκευση της ευθύνης που οι πραγματικότητες μέσα στις οποίες ζούμε, μας επιβάλλουν. Υφιστάμεθα σε έντονο βαθμό – και ηθελημένα ή ακούσια – αναπαράγουμε την επιφυλακτικότητα, την επιθετικότητα, την αποξένωση, τη βία και τον απομονωτισμό, τους αυτοματισμούς της υψηλής τεχνολογίας και τα υποκατάστατα με τα οποία αυτή αγοραία μας υποδουλώνει, διαπιστώνοντας παράλληλα ότι ο κοινωνικός ιστός έχει υποστεί  πολλών ειδών ρήγματα. Τουλάχιστον ραγδαία αυτός  μεταβάλλεται. Κι είναι εύλογο, γιατί κάθε ιστός διαθέτει οργανικότητα. Το ζητούμενο είναι τα κριτήρια που προτάσσουμε και τα ποιοτικά γνωρίσματα που θέλουμε να καλλιεργήσουμε για να αποκαταστήσουμε τις επαφές και τις σχέσεις μας με την κοινότητα, πάνω σε σύγχρονες ασφαλώς βάσεις και με νέες εννοείται αντιλήψεις, χωρίς να απαλλοτριώνουμε τις μνήμες μας και χωρίς να εξανδραποδίζουμε οικειοθελώς τον εαυτό μας, αναλωνόμενοι σε ανεξέλεγκτους αυτοματισμούς, ποικίλες «διαμεσολαβήσεις» και ουτοπίες. Είναι διαπιστωμένο πως οι καλλιτέχνες δημιουργούν έργα με βάση τα βιώματά τους και τους συνδυασμούς της ατομικής συνείδησης, όπως και του υποσυνειδήτου τους. Βασικό ωστόσο ρόλο παίζουν οι μνήμες και όσα έχουν εγγραφεί σε αυτές,  αναδυόμενες από το συλλογικό τους ασυνείδητο. Τα έργα τέχνης φυσικά δεν εξαντλούνται στις όποιες ερμηνείες κατά καιρούς δέχονται καθώς είναι πολύπλευρα και πολυδιάστατα. Κι ανθεκτικά (τα περισσότερα εξ αυτών) στον χρόνο. Για την εφετινή έκθεση επελέγησαν έργα που εμπεριέχουν εκτός όλων των άλλων και προβληματισμούς γύρω από τη λειτουργία του συλλογικού ασυνειδήτου, την ανθεκτικότητα και τις μεταλλαγές του, προκειμένου τα έργα μέσα από την δική τους γλώσσα κι αισθητική, να υποβάλλουν όχι ασφαλώς λύσεις, αλλά ερωτήματα ανοίγοντας δρόμους σκέψης και σχετικών στοχασμών στον θεατή. Η έκθεση περιλαμβάνει, σε διαλεκτική σχέση, (σύμφωνα με τον τρόπο στησίματος), έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και «εγκαταστάσεων».  Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες αλφαβητικά είναι: Στέλιος Γαβαλάς, Στρατηγούλα Γιαννικοπούλου,  Ανδρέας Δεβετζής, Χριστίνα Δουζένη, Κατερίνα Ζαφειροπούλου, Ιωάννα Καζάκη, Ηλίας Καφούρος, Καλλιόπη Λεμού (Calliopi Lemos), Φιλιππίνα Λιβιτσάνου, Κωνσταντίνος Μάσσος, Ισμήνη Μπονάτσου, Χρήστος Παλλαντζάς, Βασίλης Παπανικολάου, Κώστας Παππάς, Ανδρέας Σινόπουλος, Χρυσούλα Σκεπετζή, Αμαλία Σταυρουλάκη, Βίκυ Τσαλαματά , Κώστας Χριστόπουλος. Επιμέλεια έκθεσης: Αθηνά Σχινά, Ιστορικός Τέχνης & Θεωρίας του Πολιτισμού (ΕΚΠΑ). Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν στο κτίριο του Ιδρύματος Π. & Μ. Κυδωνιέως στη Χώρα της Άνδρου το Σάββατο 29 Ιουλίου 2023 και ώρα 8 μ.μ. Διάρκεια έκθεσης: Σάββατο 29 Ιουλίου έως και Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023 Ημέρες και ώρες λειτουργίας: 10.30 – 14.30 & 18.30 – 21.30 καθημερινά, εκτός Τρίτης.