Μικρότερη πτώση επισκεπτών στη...
Να λάβουμε υπόψη πως πέρσι υπήρχαν και περισσότερα δρομολόγια λόγω της ύπαρξης ταχυπλόων και στην Άνδρο. Εφέτος όμως που οι ξένοι τουρίστες ήταν πάρα πολύ λίγοι υπήρχαν μόνο τα τέσσερα συμβατικά των δύο κλασικών εταιρειών της γραμμής μας. Κάτι που είχε κι αυτό επιπτώσεις για έναν κοντινό προορισμό...
Ακτοπλοΐα: Μείωση τζίρου 300 ε...
 Αναδημοσίευση: Newmoney Εφιαλτικές από οικονομικής άποψης είναι οι συνθήκες για την ελληνική ακτοπλοΐα. Το καλοκαίρι και πιο συγκεκριμένα οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος δεν ήταν καλοί παρά τις αρχικές προβλέψεις, οπότε βύθισαν τον κλάδο ακόμη περισσότερο.
SUPERFERRY II: Πάρος τέρμα από...
Πάρος τέρμα για το Superferry II από 7/9! Η πτώση της επιβατικής κίνησης για το κοσμοπολίτικο νησί με το τοπικό lockdown κλείνει πρόωρα και τη σύνδεση του με την Ραφήνα. Έτσι το πλοίο θα συνεχίσει για λίγες μέρες με Άνδρο - Τήνο - Μύκονο.
Ολοκληρώνεται με κίνηση το καλ...
  Περικοπές δρομολογίων λόγω μειωμένης επιβατικής κίνησης ζητούν οι ναυτιλιακές εταιρείες σε όλη την Ελλάδα. Στη γραμμή μας οι δύο εταιρείες περικόπτουν τα δρομολόγια τους από 11 Σεπτεμβρίου 2020. Συγκεκριμένα περικόπτονται όλα τα τοπικά και συνεχίζουν μόνο τα καθημερινά. Η θερινή σεζόν ολοκληρώνεται 30/10. Το μέχρι πότε θα κρατήσει το νησί 4 πλοία είναι συνάρτηση κυρίως των Σαββατοκύριακων του Σεπτέμβρη.
ΜΑΡΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Η ακτοπλοΐα...
Η συνέντευξη με τον Μάριο Ηλιόπουλο, κυρίαρχο των ταχυπλόων στο Αιγαίο, ξεκίνησε τηλεφωνικά στις 20 Αυγούστου. Όμως, μερικά κρίσιμα συμπεράσματα οδήγησαν στο να μην την δημοσιεύσουμε στην κορύφωση μιας δύσκολης σεζόν για την ακτοπλοΐα και τον τουρισμό. Θεωρήσαμε – μετά από συζήτηση με ακτοπλοϊκούς κύκλους του Πειραιά – πως θα ήταν καλύτερο να την δημοσιεύσουμε τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη όταν η σεζόν θα ολοκληρώνονταν. Στον βωμό της οικονομίας επιβάλλονται αυτά. Την Κυριακή 30 Αυγούστου - καθ’ οδόν για Γαύριο - λάβαμε ένα τηλεφώνημα που καλούσε να ολοκληρώσουμε την συζήτηση με τον Μάριο Ηλιόπουλο δια ζώσης στις 5 το απόγευμα στο σπίτι του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη όπου ήταν προσκαλεσμένος και θα έφτανε με το ελικόπτερο της Sea Jets. Ανακρούσαμε πρύμνα κι επιστρέψαμε στις Στενιές. Φτάσαμε εγκαίρως. Η συζήτηση που ακολούθησε με τον Μάριο Ηλιόπουλο είχε πολλές φάσεις και συμμετείχε σε αρκετές περιπτώσεις και ο καπετάν Γιαννούλης Καμπάνης. Στην αρχή τέθηκε επί τάπητος η κατάσταση της ακτοπλοΐας στις Κυκλάδες και στη συνέχεια η συζήτηση εστιάστηκε τα δρομολόγια της γραμμής μας το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Και μίλησε και για τα σχέδια του το επόμενο καλοκαίρι. Οι απαντήσεις του Μάριου Ηλιόπουλου λίαν ενδιαφέρουσες: "Όπως έλεγα πριν λίγες μέρες η σεζόν κλείνει στις 31 Αυγούστου. Μετά μπαίνουμε σε άλλη εποχή. Τα ταχύπλοα σταματούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Μένουν τα συμβατικά μέχρι ένα διάστημα τον Σεπτέμβριο. Το πόσα θα μείνουν και πόσα την ημέρα θα έχει η Άνδρος εξαρτάται από την κίνηση τα Σαββατοκύριακα του φθινοπώρου. Τυπικά η σεζόν κλείνει στις 30 Οκτωβρίου. Πόσα όμως θα μείνουν δρομολογημένα μέχρι τότε; Υποθέτω δύο. Ένα πρωί κι ένα απόγευμα. Από 1η Νοεμβρίου αρχίζει η χειμερινή περίοδο όπου όλα εξαρτώνται από την κίνηση, τον κορωνοϊό και την αντοχή των εταιρειών. Μπορεί να φτάσετε και σε ένα πλοίο την μέρα. Συνεπώς τελευταίο στάδιο η επιδότηση των δρομολογίων. Για πόσα όμως δρομολόγια την εβδομάδα μιλάμε; Άγνωστό. Γιατί άγνωστη είναι και η εξέλιξη της πανδημίας. Κι ακόμα πιο άγνωστή είναι μέχρι στιγμής και η πιθανή επιτυχία του εμβολίου. Πόσοι θα τολμήσουν να το κάνουν; Πόση θα βάλουν έστω σε μικρό ποσοστό μέσα τους "ατόφιο" τον κορωνοϊό; Γνώμη μου είναι πως η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί το 2022 ή το 2023. Το 2021 θα είναι καλύτερο, αλλά μεταβατικό." Και συνέχισε: "Μετά μπαίνουμε σε μια νέα εποχή όπου πολλά που μέχρι σήμερα θεωρούνταν δεδομένα θα ανατραπούν. Θα μιλάμε για μια νέα εποχή στον τουρισμό, στην ακτοπλοΐα, άγνωστη μέχρι σήμερα με νέα επιχειρηματικά προγράμματα.  Για την ώρα όμως πάμε με το «βλέποντας και κάνοντας». Η πανδημία μας βρήκε με τα πλοία έτοιμα να βγουν την άνοιξη. Το lockdown έγινε όταν είχαμε κάνει ή τελειώναμε δεξαμενισμούς και λοιπές δαπανηρές προετοιμασίες για πλοία με τεράστιες απαιτήσεις αξιοπλοΐας. Μετά από έναν δύσκολο χειμώνα πιστεύαμε πως θα ρεφάραμε το Πάσχα και την άνοιξη πριν έρθει το κερδοφόρο καλοκαίρι, που κρατάει ζωντανές τις γραμμές τον χειμώνα. Τι να πούμε με όσα συνέβησαν; Ποιος θα μείνει και ποιος θα φύγει από τις γραμμές δεν ξέρω. Υπάρχει όμως πάντα το πλεονέκτημα των φορτηγών. Ο Θεολόγος εκτελεί το βασικό μεταφορικό έργο με τα φορτηγά για τον ανεφοδιασμό της γραμμής σας. Έχει το ατού σε αυτό που κάνει. Τα ταχύπλοα κινούνται κυρίως με επιβάτες. Έχουν χώρο για λίγα σχετικά ΙΧ. Μόνο το Tera Jet έχει δυνατότητες και σκέφτομαι να το βάλω του χρόνου στην γραμμή συμπεριλαμβάνοντας και την Άνδρο μετά την εκβάθυνση του λιμανιού που έγινε λόγω δικών μας ενεργειών στα αρμόδια υπουργεία. Έτσι το Tera Jet θα μπορεί να εξυπηρετεί και την Άνδρο καθημερινά. Εφέτος τα συμβατικά πήγαν σχετικά καλά Ιούλιο και καλά τον Αύγουστο γιατί ήταν μόνα τους. Δεν είχαν ανταγωνισμό. Του χρόνου θα είναι διαφορετικά. Εφέτος ήταν και το μειωμένο πρωτόκολλο που δεν βοήθησε." Η κουβέντα τράβηξε ώρα και σε μάκρος. Ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει ένα προσόν: είναι καλός και γρήγορος συζητητής. Συνδυάζει εύκολα σχήματα, περιγραφές, συλλογισμούς. Κι ότι έχει να σου πει θα στο πει ευθέως. Θα μιλήσει στα ίσια. Θα συγκρουστεί στα ίσια. Έχουμε συγκρουστεί δημοσιογραφικά μαζί του στο παρελθόν και το ξέρουμε. Ακόμα και όταν συγκρούστηκε με τους ανταγωνιστές του ήταν σαφής: «με παίξατε, θα σας παίξω»!!! Έτσι συγκρούστηκε κατά καιρούς μετωπικά και με τους αδελφούς Στεφάνου ή αργότερα και με τον Παναγιωτάκη. Είτε είχε δίκιο είτε βρήκε κάποιο παραθυράκι του νόμου, σε όλες τις περιπτώσεις είχε προηγηθεί ρήξη. Το ποιος είχε δίκιο ή άδικο για την ρήξη είναι θέμα έρευνας. Αλλά δεν είναι θέμα έρευνας ότι όταν συγκρούεται… συγκρούεται! Όταν μιλάει… μιλάει και λέει αυτό που σκέφτεται. Και εκείνο που ξαφνιάζει είναι πως είναι απροσδόκητα ειλικρινής. Γενικά μιλά με ανοιχτά χαρτιά… Η συνάντηση έληξε γύρω στις 6:30 το απόγευμα. Δέχτηκε να βγάλει τις απαραίτητες φωτογραφίες. Στη συνέχεια ήρθε το ελικόπτερο κι έφυγε διαγράφοντας μια πορεία μέσα στην κοιλάδα των Στενιών κάνοντας έναν ιδιότυπο μετεωρισμό πάνω από τις κλειστές βίλες των Στεφάνου, σα να κατόπτευε τον χώρο, πριν πάρει απότομα ύψος και χαθεί βορειοδυτικά για Αθήνα… Διαμαντής Μπασαντής
«Καπετάν Χρήστος», ο νυχτερινό...
  Έρχεται πάντα βράδυ όταν το νησί ησυχάζει. Κουβαλάει φορτία δύσκολα που θέλουν προσοχή και εφοδιάζει όλη την Άνδρο με πετρέλαια και βενζίνες, αγαθά απαραίτητα για τον τόπο. Δεν τρομάζει στις φουρτούνες και είναι πάντα συνεπές στα δρομολόγια του. Βαπόρι αγαπητό, άγνωστο και απαραίτητο. Τριγυρίζει στα σταυροδρόμια του Αιγαίου χρόνια και μπαίνει στα λιμάνια αθόρυβα, σαλπάροντας προτού ξημερώσει.
Κι όμως στην Άνδρο το καλοκαίρ...
  Είναι μια έκπληξη να διαπιστώνει κανείς πως το καλοκαίρι δεν λέει να τελειώσει στην Άνδρο. Διαβάζει τους αριθμούς του λιμεναρχείου και απορεί. Την ώρα που στην Πάρο έγινε το «φεύγετε να φεύγουμε», στην Τήνο με τα κρούσματα λένε «βόηθα Παναγιά». Στην Αντίπαρο ερήμωσε ο τόπος και στη Μύκονο τους κλείνουν στις 12:00 μέσα. Και σε όλα αυτά τα νησιά τα ξέφρενα πάρτυ των νέων οδήγησαν στο μεγάλο πάρτυ του κορονοϊού.
Καταγγελία για... αρπαγή δημοσ...
Αρπαγή δημοσίου δρόμου! Αγαπητό εν Άνδρω, Τα έχουμε δει όλα σε αυτό το μέρος, αλλά να παίρνουν δημόσιο δρόμο και να τον δίνουν σε μια επιχείρηση πρώτη φορά το βλέπουμε.Κι όμως αυτό έκανε ο μηχανικός του Δήμου Άνδρου Μιχάλης Γρηγόρας. Το ιστορικό Το κατάστημα Μπούκα έχει μισθώσει το οικόπεδο το οποίο φαίνεται στην φωτογραφία που σας στέλνω ξεκάθαρα πού είναι το όριο του. Η πλατεία Καμπανάκι στο Μπατσί είναι έτσι τα τελευταία 40 χρόνια. Στέλνω και μία φωτογραφία του 1970 για να δείτε τι εννοώ. Σε αυτή λοιπόν την πλατεία έχουν μεγαλώσει και έχουνε παίξει σχεδόν όλοι οι Μπατσιώτες. Το κατάστημα Μπούκα μας κάνει επί δύο χρόνια πόλεμο επικαλούμενο κάθε φορά απίστευτες δικαιολογίες με στόχο να μας διώξει από την περιοχή της πλατείας που μοιραζόμαστε. Πότε με ξύλινους τείχους, πότε με «ορθές προβολές» άκτιστου οικοπέδου! Τις οποίες ο προϊστάμενος του Δήμου "αναγνωρίζει" ως σωστές! Και σήμερα φτάσαμε στην ιδιοποίηση μέρους του δημόσιου χώρου της πλατείας Καμπανάκι ως μέρος οικόπεδου... του άκτιστου οικόπεδου που είναι πίσω του! Η σημερινή αντιδικία Η επιχείρηση του Μπούκα έκανε ασφαλιστικά μέτρα διότι λέει χρησιμοποιούμε δικό τους οικόπεδο (διαπλάτυνση της πλατείας) επειδή εμείς εκεί βάζουμε τραπεζοκαθίσματα. Όλοι γνωρίζουν ότι στο συγκεκριμένο σημείο το κατάστημα που έχουμε νοικιάσει εμείς (Chile) ανέκαθεν το χρησιμοποιούσε σαν πλατεία είτε σαν κρεπερί είτε σαν εστιατόριο, που ήταν παλαιότερα. Ξαφνικά λοιπόν μετά από 40 χρόνια θυμήθηκαν οι ενοικιαστές (όχι ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου!) να διεκδικήσουν τον υπάρχοντα διαμορφωμένο δημόσιο δρόμο... σαν οικόπεδο τους.. Νομίζω πλέον ότι είναι ένα ακόμα τέχνασμα τους από τα πολλά που χρησιμοποίησαν εδώ και δύο χρόνια για να μας διώξουν από το νησί. Κι επειδή ο λόγος εδώ είναι για δημόσια περιουσία πρέπει τέτοια τεχνάσματα να λάβουν τέλος! Ο δήμος και η κοινότητα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Θα παραχωρήσουν δημόσιο δρόμο σε παρακείμενο οικόπεδο ή όχι; Το περίεργο είναι πως ο μηχανικός του Δήμου Άνδρου Μ. Γρηγόρας που έκανε αυτοψία δήλωσε πως ο Δήμος Άνδρου είναι αμέτοχος! Θεώρησε την διεκδίκηση δημόσιου χώρου από την επιχείρηση Μπούκα σαν... "διαφορά ιδιωτών'!!! Περίεργη αντίληψη για την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος έχει ο υπομηχανικός του Δήμου που αντί να υπερασπίζεται τον δημόσιο χώρο θεωρεί πως η διεκδίκηση δημόσιου χώρου... "δεν αφορά τον Δήμο Άνδρου και την Κοινότητα Μπατσίου¨.  Θεώρησε πως δεν αφορά τον Δήμο η καταπάτηση μερικών δεκάδων τετραγωνικών μέτρων από την πλατεία για τα οποία ο Δήμος εισπράττει ενοίκιο! Θεωρώ απαράδεκτη τη στάση του μηχανικού και ζητώ την δημοσιοποίηση της διαφοράς μας που άπτεται ευθέως του δημοσίου συμφέροντος το οποίον δεν υπερασπίζεται ο κ. Γρηγόρας για δικούς του λόγους. Γιάννης Ζήσης Επιχειρηματίας Παρασκευή, 21 Αυγ. 2020 ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ Μας φάνηκε εξωφρενική η παραπάνω καταγγελία και στις 13:30 της Παρασκευής 21 Αυγούστου επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με τον υπομηχανικό (απόφοιτο ΤΕΙ) Μιχάλη Γρηγόρα για να μας εξηγήσει τι ακριβώς συμβαίνει πριν δημοσιεύσουμε την καταγγελία του κ. Γ. Ζήση. Ο κ. Γρηγόρας ετοιμαζόταν... να σχολάσει!!! Παρόλα αυτά μας είπε πως οι οικοδομικές γραμμές της εν λόγω πλατείας φαίνονται... με το μάτι!!! Και αφού το διπλανό κτίριο είναι πιο έξω θα έπρεπε να βγει και το νοικιασθέν οικόπεδο!!! Του είπαμε πως οι οικοδομικές γραμμές πουθενά στον κόσμο δεν χαράζονται με το μάτι, αλλά βάσει τοπογραφικών. Υπάρχουν δρόμοι που για πολλούς λόγους αλλού ανοίγουν κι αλλού κλείνουν λόγω καταπατήσεων και υπάρχουν οικοδομικές γραμμές σε χάρτη που δείχνουν το σωστό. Ο κ. Γρηγόρας δεν απάντησε και είπε να πάμε να μας δείξει. Δεν καταλάβαμε τι να μας δείξει αφού όπως συνέχισε να εξηγεί δεν υπήρχε όριο με κτισμένη αιμασιά στο οικόπεδο, αλλά μόνο πελεκημένος βράχος! Του εξηγήσαμε πως στην φωτογραφία υπήρχε κτισμένη ξερολιθιά, αλλά αυτός απάντησε πως δεν την έβλεπε!!! Δεν ξέρουμε αν κανείς από τους αναγνώστες μας "βλέπει" την αιμασιά που δεν βλέπει ο υπομηχανικός του Δήμου; Μας εξήγησε ακόμα πως το διεκδικούμενο κομμάτι επί της πλατείας είχε "άλλο κτίσιμο από το προηγούμενο", άρα ο υπομηχανικός καταλάβαινε πως έγινε σε άλλη φάση. Κοιτάξαμε την φωτογραφία κι είδαμε πως το διεκδικούμενο κομμάτι σχημάτιζε ζωγραφικά πεζοδρόμιο, που ξεκίναγε από πραγματικό πεζοδρόμιο. Μας έμεινε η απορία πως ο υπομηχανικός Γρηγόρας δεν είχε δει το πραγματικό και ζωγραφισμένο πεζοδρόμιο και το είχε θεωρήσει... οικόπεδο!!!  Μετά από αυτά τα "συντριπτικά" επιχειρήματα όλα "με το μάτι", τον ρωτήσαμε αν αυτοί που διεκδικούν καμιά 30αριά τετραγωνικά μέτρα δρόμου έχουν συμβόλαια και τίτλους. Απάντησε πως δεν έλεγξε "γιατί είναι διαφορά ιδιωτών" και πως ο Δήμος δεν έχει καμία διεκδίκηση μιας και το σημείο αυτό ουδέποτε πριν το νοίκιασε!!! Με αυτό το καταλυτικό επιχείρημα ο υπομηχανικός δεν παρενέβη στη "διαφορά ιδιωτών" όπως την θεώρησε αν το δημόσιο έχανε 30 τετραγωνικά από την πλατεία! Τα παραπάνω τα θέτουμε προς τον δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο Μπατσίου, την  πρόεδρο Μπατσίου και τον σύμβουλο δημάρχου  Μπατσίου ζητώντας να μάθουμε για πιο λόγο ο Δήμος Άνδρου δεν παρενέβη στη διαφορά διεκδίκησης δημόσιου χώρου από ιδιώτη; Πως ένας υπομηχανικός παρέσυρε τους πάντες κρίνοντας "με το μάτι" ή "με το φρύδι" την μη ύπαρξη δημοσίου συμφέροντος σε απώλεια 30 τετραγωνικών από διαμορφωμένη πλατεία από την οποία σήμερα ο Δήμος εισπράττει ενοίκιο;  ΥΓ. Δεν είναι πρώτη φορά που οι εκθέσεις αυτοψίας του κ. Γρηγόρα είναι πρόχειρες, τσαπατσούλικες και "με το μάτι". Πριν ενάμιση χρόνο σε αυτοψία του στο Κόρθι, στην επιχείρηση Δόλωμα, που έχει μια σειρά νομικά προβλήματα η ιδιοκτησία της, έκρινε πως χρειαζόταν οικοδομική άδεια για να σοβατιστεί και να μπουν κουφώματα και επιβεβαίωσε παραβάσεις νόμου.... που είχε ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!!! Η επιχείρηση αντί να μπλέξει με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ιδιοκτήτη της (Μητρόπολη Σύρου) έμπλεξε πολεοδομικά - χάρη στον Γρηγόρα - με μη ισχύοντα πολεοδομικό νόμο!!! Περιμένουμε απαντήσεις για την πλατεία Καμπανάκι από τους αρμοδίους τώρα που το πρόβλημα πήρε διαστάσεις. Πάσα απάντηση συζητήσιμη... ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι φωτογραφίες είναι του καταγγέλλοντος. "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
Ξεκίνησε η μεγάλη επιστροφή!.....
  Με απόλυτη τάξη ξεκίνησε η μαζική επιστροφή το πρωί της Παρασκευής 21/8. Οι λιμενικοί έστελναν κατ’ ολιγομελή γκρουπ τους επιβάτες στα πλοία και έκαναν αυστηρό έλεγχο για το αν φοράνε όλοι μάσκες. Στα αυτοκίνητα έμεναν μόνο οι οδηγοί και τόσο στα γκαράζ όσο και στα σαλόνια και τα καταστρώματα τηρούντο οι αποστάσεις ασφαλείας. Το Σουπερφέρυ ΙΙ το πρωί της Παρασκευής πήρε 65 ιχ και περισσότερους από 250 επιβάτες.