Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /var/www/vhosts/enandro.gr/httpdocs/plugins/system/contentprotection/contentprotection.php on line 33
Οικονομια
ΧΑΡΤΕΣ ΑΝΔΡΟΥ: το βιολογικό μέ...
 Δορυφορική εικόνα από το απομονωμένο μελισσοκομείο της οικογένειας Τριδήμα -3 μέλισσες στης Χάρτες Άνδρου. Στης ΧΑΡΤΕΣ ΑΝΔΡΟΥ παράγεται εξαιρετικό βιολογικό μέλι. Και στο υπόλοιπο νησί όμως υπάρχει σπουδαίας ποιότητας μέλι. Στο Κόρθι, στον Άγιο Πέτρο, στις Στενιές... Ρωτήσαμε διεξοδικά την Κατερίνα Τριδήμα για το βιολογικό μέλι στης Χάρτες. Η Βόρεια Άνδρος έχει δυνατότητες. Η Άνδρος έχει δυνατότητες στην αγροτική παραγωγή, που απερίσκεπτα εγκατέλειψε κάποτε.
Ο ελληνικός τουρισμός, το Νότι...
Υπάρχουν στοιχεία για το που πηγαίνει τουριστικά η Ελλάδα, το Νότιο Αιγαίο και η Άνδρος; Και ναι και όχι. Για την Ελλάδα και το Νότιο Αιγαίο υπάρχουν και είναι θετικά. Και με βάση αυτά χαράζουν οι αρμόδιοι και οι επαγγελματίες πολιτική. Για την Άνδρο λίγα. Και έτσι οι μεν αρμόδιοι έλεγαν επί 5ετία ότι ήθελαν. Οι δε επαγγελματίες λένε απλώς την καθημερινή εμπειρία τους. Δεν αρκούν όμως αυτά για να χαραχτεί πολιτική. Η Άνδρος δεν είναι μόνο πίσω στον τουρισμο, είναι πίσω και στην καταγραφή στοιχείων και στην αποτύπωση της τουριστικής της πραγματικότητας. Πως όμως θα χαραχτεί τουριστική πολιτική την σήμερον ημέρα χωρίς στοιχεία; Παρουσιάζουμε, λοιπόν, παρακάτω στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό και τις 13 περιφέρειες της Ελλάδας της περιόδου 2016-2018 που έδωσε στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων – ΙΝΣΕΤΕ. Τα στοιχεία προέρχονται από τις ετήσιες εκθέσεις του Ινστιτούτου από το 2016 μέχρι το 2018 και αποτυπώνουν την τουριστική κίνηση με βάση της οποίας καλούμαστε να χαραχτεί η τουριστική πολιτική. Ο ελληνικός τουρισμός υπολογίζεται από ΙΝΣΕΤΕ το 2016 να απέφερε εισπράξεις 12,75  δισ. ευρώ και το 2018 15,65 δισ. ευρώ. Μια αύξηση της τάξης του 23%. Για το Νότιο Αιγαίο τα στοιχεία καταγράφουν αύξηση των επισκέψεων κατά +27%! Δηλαδή,  από 5,2 εκατ. σε 6,6 εκατ. αφίξεις. Σε εισπράξεις έχουμε αύξηση +41%. Δηλαδή,  από 3,1 δισ. ευρώ σε 4,4 δισ. ευρώ. Και η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη υπολογίστηκε πως είχε αύξηση +11%. Δηλαδή, από 600 ευρώ σε 666 ευρώ. Διαπιστώνουμε, δηλαδή, πως το Νότιο Αιγαίο έχει εξαιρετικές επιδόσεις.  Κι εδώ τα στοιχεία σταματούν. Κάθε νησί θα πρέπει να βγάλει τα δικά του στοιχεία. Σε κάθε νησί πρέπει οι δημοτικές αρχές του και οι επαγγελματίες του να αποτυπώσουν αφίξεις και να βρουν με βάση τα έσοδα τις συμβαίνει κατ’ έτος. Μέχρι σήμερα για την Άνδρο υπάρχουν μόνο τα στοιχεία αφίξεων του λιμεναρχείου Άνδρου. Και τίποτα άλλο! Κι εμείς ως Εν Άνδρω προς γνώση της οικονομικής και τουριστικής πραγματικότητας του νησιού τα κοινοποιούμε σε σταθερή βάση αφίξεις εορτών, καλοκαιρινών μηνών και κατά καιρούς και ετήσια νούμερα. Για τις χρονιές που μελετά το ΙΝΣΕΤΕ η επί 5ετία πρώην τουριστική υπεύθυνη της Άνδρου και ο επί 5ετία πρώην δήμαρχος απλώς δηλώνουν στο F/B πως… έφεραν πολλούς Ιταλούς και Γάλλους! Ενώ τοπικός σύνδεσμος επαγγελματιών - τον οποίο ρωτήσαμε - είπε εξίσου αόριστα πως απευθυνθήκαν στην αγορά του Ισραήλ κι έφεραν πολλούς Ισραηλίτες! Κάποια νούμερα κοινοποίησε στο site μας και ο Σύλλογος Τουριστικών Επαγγελματιών Μπατσίου. Και αυτά είναι όλα!... Οι διαπιστώσεις λοιπόν ως προς τα στοιχεία είναι μάλλον απογοητευτικές. Η Άνδρος δεν είναι μόνο πίσω στον τουριστικό τομέα από τα άλλα νησιά είναι πίσω και στα στοιχεία. Εξαίρεση αποτελεί το Λιμεναρχείο Άνδρου. Και από αυτό αντλούμε και τα στοιχεία αφίξεων, τα οποία είμαστε οι μόνοι που δίνουμε τακτικά στη δημοσιότητα.   Με δεδομένη της αβελτηρία στα στοιχεία επί 5ετία της προηγούμενης δημοτικής διοίκησης και την απουσία κάποιας ένωσης επαγγελματιών που να συλλέγει και να δημοσιεύει στοιχεία συστηματικά καταλήγουμε στη διαπίστωση ενός κενού στην τουριστική αντίληψη, στην τουριστική αποτύπωση και στην διαμόρφωση κάποιας πολιτικής μεταξύ Δήμου κι επαγγελματιών στο νησί. Πρακτικά μόνο εμπειρικά ξέρουμε τι τουρίστες ή τι επισκέπτες έχουμε, το από πού έρχονται και τι αναζητούν στο νησί μας. Δεν αρκεί όμως αυτό στη σημερινή εποχή... Θεωρούμε πως είναι χρέος του νέου αντιδήμαρχου κ. Ν. Μουστάκα να εστιάσει την προσοχή του στην συλλογή στοιχείων και μέσω αυτών στην αποτύπωση της τουριστικής πραγματικότητας στο νησί. Ώστε να αρχίσει να χαράζεται μια τουριστική πολιτική και στην Άνδρο. Είναι κάτι που ο νέος αντιδήμαρχος και μπορεί και πρέπει να κάνει. Φτάνει να οργανώσει σωστά την συλλογή των στοιχείων και την δημοσιοποίηση τους. Καιρός να ξεπεράσουμε τις ποδοσφαιρικού μεγαλείου αναρτήσεις στο F/B της ζωής του πρώην δημάρχου, αλλά και τις φαιδρές σχολιαστικές επιδόσεις της αντιπολίτευσης, που έκανε τουριστική αντιπολίτευση με ψευδεπίγραφους Καστανιώτηδες και αστείες Μαρικαίτες και άλλους, που παρέλασαν επί 5ετία, στο θέατρο σκιών της δικής της Ζωής. Καιρός η Άνδρος να αρχίσει να συλλέγει σοβαρά στοιχεία ώστε να υπάρχει και μια σοβαρή αποτίμηση αν θέλουμε να αποκτήσουμε τουριστική πολιτική και να μην αναλωνόμαστε σε αστείες αντιπαραθέσεις του είδους: «δεν θα γίνουμε Μύκονος», «δεν έχουμε την Παναγία»! Κι άλλες τέτοιες εκτός τόπου και χρόνου διαπιστώσεις. Μπορεί να μην είμαστε Μύκονος, μπορεί να μην έχουμε την Παναγία, αλλά έχουμε ένα θαυμάσιο νησί – μερικώς αναξιοποίητο – και πρέπει να έχουμε μια σωστή εικόνα. Για το που είμαστε και που θα πάμε τα επόμενα 4 χρόνια με την σημερινή διοίκηση. Ο αντιδήμαρχος κ. Ν. Μουστάκας και μπορεί και πρέπει να αρχίσει από εφέτος, πρώτο έτος της δικής του παρουσίας, να αποτιμά με στοιχεία τουριστικά... «ΕΝ ΑΝΔΡΩ»   Στοιχεία Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων   (α) ΤΙ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; Ο ελληνικός τουρισμός έχει ξεφύγει από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του διεθνώς καθώς όπως συμπεραίνει η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «οι κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών προορισμών είναι άλλοι ελληνικοί προορισμοί». Η μελέτη που στηρίχθηκε σε στοιχεία της εταιρείας Travel Audience για τις on-line αναζητήσεις χρηστών από κύριες αγορές, για τις διακοπές τους σε ελληνικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Μεσόγειο. Ειδικότερα, το 39% των χρηστών και παράλληλα δυνητικών επισκεπτών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές για τις διακοπές τους, επίσης, άλλους ελληνικούς προορισμούς!!! Με βάση αυτό το συμπέρασμα, είναι εμφανές ότι η Ελλάδα έχει ισχυρή ταυτότητα ως προορισμός στις κύριες αγορές μας. Επίσης, αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποίησης των ελληνικών προορισμών και την υιοθέτηση προγραμμάτων για την προώθηση ταξιδιωτικών εμπειριών. Σε διεθνές επίπεδο, βασική ανταγωνίστρια χώρα στον τουρισμό για την Ελλάδα, είναι η Ισπανία. Το 34% των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές ισπανικούς προορισμούς (κυρίως Βαλεαρίδες και Κανάρια νησιά). Στη δεύτερη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της Ελλάδας, κατατάσσεται η Ιταλία, καθώς το 19% των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές λύσεις ιταλικούς προορισμούς. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η Γερμανία και το Μαρόκο. Χαμηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζει η Τουρκία, καθώς μόνο το 4% των χρηστών που έψαξε για έναν ελληνικό προορισμό αναζήτησε ως εναλλακτική λύση για τις διακοπές του προορισμούς στην Τουρκία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, οι χρήστες από τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και την Ολλανδία, συγκαταλέγουν στις εναλλακτικές τους επιλογές κυρίως προορισμούς την Ελλάδα. Σε επίπεδο πόλεων, η Αθήνα ανταγωνίζεται ως ευρωπαϊκός προορισμός city break τη Βαρκελώνη, το Παρίσι και τη Ρώμη. (β) ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ - ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ Σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ οι επισκέψεις στις 13 Περιφέρειες της χώρας την περίοδο 2016 – 2018 αυξήθηκαν κατά 23% (από 28,38 εκατ. σε 34,83 εκατ.). Αντίστοιχα, οι τουριστικές εισπράξεις στην Ελλάδα την ίδια περίοδο  αυξήθηκαν κατά 23% (από 12,75 δισ. ευρώ το 2016 σε 15,65 δισ. ευρώ το 2018). Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στην Ελλάδα το 2018 διατηρήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2016, στα 449 ευρώ. Επιμέρους, η μέση δαπάνη κατέγραψε θετική μεταβολή σε 7 Περιφέρειες, ενώ παρουσίασε μείωση σε 6 Περιφέρειες. Ειδικότερα, ανά Περιφέρεια οι επισκέψεις, οι τουριστικές εισπράξεις και η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στην Ελλάδα και το ποσοστό μεταβολής μεταξύ 2016 και 2018 διαμορφώθηκαν ως εξής: Κεντρικής Μακεδονίας Επισκέψεις: +22%, από 6,4 εκατ. σε 7,8 εκατ. Εισπράξεις: +35%, από 1,7 δισ. ευρώ σε 2,3 δισ. ευρώ Μέση δαπάνη: +10% από 264 ευρώ σε 291 ευρώ Νοτίου Αιγαίου Επισκέψεις: +27%, από 5,2 εκατ. σε 6,6 εκατ. Εισπράξεις: +41%, από 3,1 δισ. ευρώ σε 4,4 δισ. ευρώ Μέση δαπάνη: +11% από 600 ευρώ σε 666 ευρώ Αττικής Επισκέψεις: +25%, από 4,5 εκατ. σε 5,7 εκατ. Eισπράξεις: +31%, από 1,7 δισ. ευρώ σε 2,3 δισ. ευρώ Μέση δαπάνη: +5% από 382 ευρώ σε 401 ευρώ Κρήτης Επισκέψεις: +15%, από 4,5 εκατ. σε 5,2 εκατ. Eισπράξεις: +1%, από 3,1 δισ. ευρώ σε 3,13 δισ. ευρώ Μέση δαπάνη: -12% από 682 ευρώ σε 599 ευρώ Ιονίων Νήσων Επισκέψεις: +29%, από 2,5 εκατ. σε 3,2 εκατ. Eισπράξεις: +12%, από 1,5 δισ. ευρώ σε 1,7 δισ. ευρώ Μέση δαπάνη: -13% από 612 ευρώ σε 535 ευρώ Αν. Μακεδονίας - Θράκης Επισκέψεις: +42%, από 1,4 εκατ. σε 1,9 εκατ. Eισπράξεις: +12%, από 288 εκατ. ευρώ σε 322 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: -21% από 212 ευρώ σε 167 ευρώ Πελοποννήσου Επισκέψεις: +5%, από 843 χιλ. σε 886 χιλ. Eισπράξεις: +28%, από 324 εκατ. ευρώ σε 415 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: +22% από 384 ευρώ σε 469 ευρώ Ηπείρου Επισκέψεις: +15%, από 717 χιλ. σε 823 χιλ. Eισπράξεις: +2%, από 218 εκατ. ευρώ σε 222 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: -11% από 304 ευρώ σε 270 ευρώ Δυτικής Ελλάδας Επισκέψεις: +36%, από 513 χιλ. σε 699 χιλ. Eισπράξεις: +46%, από 146 εκατ. ευρώ σε 212 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: +7% από 283 ευρώ σε 303 ευρώ Στερεάς Ελλάδας Επισκέψεις: +34%, από 409 χιλ. σε 549 χιλ. Eισπράξεις: +65%, από 117 εκατ. ευρώ σε 194 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: +23% από 287 ευρώ σε 353 ευρώ Βορείου Αιγαίου Επισκέψεις: +19%, από 328 χιλ. σε 389 χιλ. Eισπράξεις: +26%, από 131 εκατ. ευρώ σε 164 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: +6% από 399 ευρώ σε 422 ευρώ Δυτικής Μακεδονίας Επισκέψεις: +6%, από 330 χιλ. σε 349 χιλ. Eισπράξεις: -11%, από 68 εκατ. ευρώ σε 61 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: -15% από 205 ευρώ σε 174 ευρώ Θεσσαλίας Επισκέψεις: -6%, από 714 χιλ. σε 675 χιλ. Eισπράξεις: -10%, από 301 εκατ. ευρώ σε 270 εκατ. ευρώ Μέση δαπάνη: -5% από 422 ευρώ σε 401 ευρώ Να σημειωθεί ότι ως επισκέψεις, ορίζονται οι επισκέψεις που κάνει ένας τουρίστας στις επιμέρους Περιφέρειες της χώρας. Για παράδειγμα, ένας τουρίστας που ταξιδεύει στην Ελλάδα και επισκέπτεται δύο Περιφέρειες (π.χ. Αττικής και Νοτίου Αιγαίου) καταγράφεται στην Έρευνα Συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδος ως μια άφιξη και δύο επισκέψεις. Για τον λόγο αυτό, το σύνολο των επισκέψεων στις Περιφέρειες υπερβαίνει το σύνολο των αφίξεων στη χώρα.  
Τρίτη 18/2: Χωρίς καράβια λόγω...
Χωρίς καράβια την Τρίτη 18/2/20 λόγω της απεργίας. Το Superferry επέστρεψε κανονικά την Δευτέρα αργά το απόγευμα στην Ραφήνα κι έδεσε. Δεν θα ταξιδέψει το δρομολόγιο της Τρίτης. Ο Θεολόγος φτάνει Μύκονο και θα δέσει. Δεν θα ταξιδέψει κι αυτός την Τρίτη 18/2/20.
Τα συμβατικά πλοία είναι ολοχρ...
 Η σημερινή αναφορά μας πρέπει να προβληματίσει όλους μας. Όσους μένουν μόνιμα στο νησί και πηγαινοέρχονται στην Αθήνα. Όσους μένουν στην Αττική και στην Αθήνα και πηγαινοέρχονται στο νησί. Όσους έρχονται στο νησί περιστασιακά. Όσους επισκέπτονται το νησί στις γιορτές της άνοιξης και του καλοκαιριού. Όσους περιμένουν το καλοκαίρι για να έρθουν στο νησί. Κι όσους έχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αναφορά στην Άνδρο ή και τα άλλα νησιά της γραμμής μας. Ξεκινάμε από ένα αξίωμα: Η Άνδρος και τα άλλα νησιά θα ήταν χαμένα στο πουθενά χωρίς τα συμβατικά πλοία. Αυτά τα καθημερινά συμβατικά πλοία, που πηγαινοέρχονται Άνδρο-Τήνο-Μύκονο δύο φορές την μέρα συνδέοντας μας με την Ραφήνα και τον έξω κόσμο. Και τα οποία κάποιοι τόσο εύκολα απαξιώνουν κοιτάζοντας μόνο τα ταχύπλοα του καλοκαιριού που τρέχουν μόνο στον καλοκαιρινό αφρό των ημερών...
Αυξήθηκε ο ναύλος επιβατών και...
  Γαύριο: φωτογραφία αρχείου Εν Άνδρω Από την 1η Φεβρουαρίου συνέβη η αναμενόμενη αύξηση των εισιτηρίων επιβατών και αυτοκινήτων στην γραμμή μας λόγω της αλλαγής καυσίμων στην ναυτιλία. Μια αύξηση που είναι δύο ευρώ ανά επιβάτη και αυτοκίνητο. Το εισιτήριο του επιβάτη πήγε στα 21 ευρώ και για το αυτοκίνητο στα 42 ευρώ για την Golden Star Ferries και 43 για την Fast Ferries.
ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ: Αλλάζει εκ νέου ο «...
  Σε εξέλιξη βρίσκεται η εξαγορά τμήματος της Λ Κ ΓΟΝΕΟΣ ΑΕ από την γνωστή αλυσίδα super market MARKET IN. Η σχετική διαδικασία έχει αρχίσει εδώ και μερικούς μήνες και βρίσκεται στο τελικό στάδιο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΕΝ ΑΝΔΡΩ. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αναμένεται το καλοκαίρι της φετινής χρονιάς να λειτουργεί ήδη κατάστημα της MARKET IN στην Χώρα της Άνδρου.
Το μέλι της Άνδρου κι άλλες 5 ...
  Μέλι Άνδρου με έξυπνη παρουσίαση και ωραίες συσκευασίες από την κ. Τριδύμα. (Πριν λίγες μέρες στην διάρκεια της μεγάλης έκθεσης τροφίμων που γίνεται στην Αθήνα φίλος μας μίλησε για την παρουσίας της Άνδρου σε αυτήν. Σκεφτήκαμε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία να παρουσιάσουμε το θέμα με ένα διαφορετικό ρεπορτάζ γραμμένο από κάποιον συμμετέχοντα στην έκθεση. Επικοινωνήσαμε με δύο εξ αυτών. Απάντησε αμέσως η κ. Κατερίνα Τριδύμα, μελισσοκόμος και αντιπρόεδρος του Μελισσοκομικού Συλλόγου Άνδρου. Μίλησε για την επιχείρηση της, το βιολογικό μέλι της και για τις προσπάθειες της - μαζί και με άλλους - να βγει η Άνδρο πέρα από τα όρια της - Εν Άνδρω)
Ο ΜΑΡΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΑΝΤΑ......
   Ο Μάριος Ηλιόπουλος σε συνέδριο για την ακτοπλοΐα στη Σύρο (φωτ. αρχείου Εν Άνδρω) ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΡΙΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ «Θεωρώ όχι σωστό το ότι όταν γινόταν ο αναβρασμός δηλώσεων δεν με πήρατε τηλέφωνο  να εκθέσω τις απόψεις μου. Δεν θα μπω αυτή τη στιγμή σε μια διαδικασία να γίνω κομμάτι ενός θεάτρου του παραλόγου. Σε μια διαδικασία όπου όλοι λίγο ή πολύ  παίζουν θέατρο χωρίς να έχουν κάποιο στήριγμα από τα νόμο, από την λογική και την ουσία.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπόγραψε ...
Γαύριο: Φωτογραφία αρχείου Εν Άνδρω Με μια εβδομάδα καθυστέρηση - από το δελτίο τύπου του υπουργείου του που μιλούσε για υπογραφή δρομολογίων - ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης υπέγραψε και ανακοίνωσε το Σάββατο 25/1 τα επίμαχα δρομολόγια των πλοίων της Golden Star Ferries & Fast Ferries κόντρα στη γνωμοδότηση του ΣΑΣ.