Το μεταπολεμικό ξεκίνημα της α...
 Του Νικολαου Καστρενόπουλου ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΑΙΓΑΙΟ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ  Επιβίβαση της εποχής στην Χώρα της Άνδρου: το Μοσχάνθη αρόδο περιμένει εμπορεύματα και επιβάτες που φτάνουν με βάρκες
Άνοιγμα της Άνδρου στην βρεταν...
(Κάτι δείχνει να κινείται και στον χώρο προώθησης του τουρισμού στην Άνδρο στο τέλος του εφετινού καλοκαιριού, που κλείνει στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Είναι πρώτη φορά που κατάφεραν οι περισσότεροι εξ αυτών να μείνουν ανοικτοί όλο τον Σεπτέμβριο αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες της Άνδρου. Τώρα με πρωτοβουλία της Επιτροπής Τουρισμού - όπως γράφει και το δελτίο Τύπου- διοργανώθηκε δημοσιογραφικό ταξίδι ενός διεθνούς εξειδικευμένου μέσου με σκοπό την παραπέρα προώθηση της Άνδρου στην βρετανική και στην αγγλόφωνη αγορά - Εν Άνδρω) 
Η ανάπαυση των "πολεμιστών" τω...
Παρασκευή βράδυ. Ο δύσκολος Σεπτέμβρης του 2020 τελειώνει. Τα συμβατικά πλοία που στήριξαν κι εφέτος τα νησιά και την Άνδρο... ξεκουράζονται από τις διαδρομές της μέρας. Τα τοπικά έχουν τελειώσει. Έχουν αρχίσει τα πλοία σιγά-σιγά να μειώνουν την παρουσία και τις διαδρομές τους. Τα έξοδα πολλά και οι επιβάτες όσο πάνε και λιγοστεύουν. Μεταξύ 25.000 και 28.000 ευρώ την μέρα το μέσο κόστος ενός πλοίου που πηγαίνει Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Καύσιμα, πληρώματα, ενδιαίτηση, λιμανιάτικα κλπ. Από τα τέσσερα το ένα, το Superferry 2, έφυγε για άλλο δρομολόγιο. έχουν απομείνει τρία. Μέσα Οκτώβρη θα φύγει ο σταθερός Θεολόγος για την ετήσια συντήρηση του. Θα πάει το Andros απόγευμα μέχρι να ξανάρθει ο Θεολόγος σε ένα δίμηνο. Και θα μείνει πρωινό το επίσης σταθερό Superferry II. Να ευχηθούμε μέσα στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας να έχουμε δύο πλοία κάθε μέρα τον χειμώνα...
Αγριεμένος Κάβο Ντόρος και πλο...
Φθινοπωριάζει και ο Κάβο Ντόρος ανατάραζει. Πάει το καλοκαιρινό μελτέμι. Τώρα ένας κρύος αέρας που έρχεται από τον βοριά σηματοδοτεί το τέλος της εποχής και το τέλος στα ανέμελα καλοκαιρινά δρομολόγια. Ολοένα και λιγότεροι βγαίνουν στα ανοικτά καταστρώματα. Μέσα από το τζάμι της γέφυρας του Superferry Κυριακή απόγευμα 20 Σεπτεμβρίου βλέπουμε δύο πλοία τέμνονται με τις διαδρομή μας. Περνούν πίσω από την πρύμη μας και πλέουν το ένα δίπλα στο άλλο καθώς το ένα προσπερνά το άλλο! Βιντεοσκοπούμε το συμβάν που μόνο το μοναδικό θαλάσσιο πέρασμα του Κάβο Ντόρο προσφέρει...
Μπατσί: τέλος εποχής......
 Μπατσί. (α) Η σεζόν τελειώνει. (β) Για μερικούς βιαστικούς έχει ήδη τελειώσει. (γ) Για κάποιους άλλους όμως απλώς αλλάζει εποχή. Οι πρώτοι είναι αυτοί που είναι ακόμα εκεί και δίνουν την μάχη των οπισθοφυλακών. Οι δεύτεροι είναι αυτοί που... την έχουν κάνει πρώτοι! Εγκατέλειψαν το Μπατσί πριν τους εγκαταλείψει αυτό! Και πάνε για άλλα. Οι τρίτοι είναι αυτοί που θα είναι εκεί και τον χειμώνα. Άλλοι ολόκληρο κι άλλοι τον μισό. Καθημερινά οι πρώτοι, Σαββατοκύριακο οι δεύτεροι. Μπατσί, λοιπόν, στο τέλος της εποχής... 
Επενδύσεις έως 2 τρισεκατομμύρ...
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 18/9/20 (Από τα πολλά και ενδιαφέροντα άρθρα για το που βαδίζει ο κόσμος στις επόμενες δεκαετίες είναι αυτό της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ που έστειλε ο αναγνώστης μας ΓΓ και το οποίο αποτυπώνει προβληματισμούς και σχεδιασμούς κυβερνήσεων και μεγάλων οικονομικών ομίλων για μια οικονομία χωρίς άνθρακα και καυσαέρια. Το δημοσιεύουμε προς προβληματισμό των αναγνωστών μας. Οι ΑΠΕ είναι εδώ για να μείνουν. Από εμάς εξαρτάται να προτείνουμε τις καλύτερες λύσεις για την Άνδρο, να θέσουμε όρια και να επιμείνουμε σε αυτά όλοι μαζί ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για το νησί μας - ΕΝ ΑΝΔΡΩ). 
ΕΚΟ 2. Ο δεύτερος «αιμοδότης» ...
Το βλέπουμε και αυτό να φτάνει νύχτα στην Άνδρο, όταν το νησί ησυχάζει. Μπαίνει αθόρυβα στο Γαυριο χωρίς να σφυρίζει και ο μόνος ήχος που ακούγεται είναι ο θόρυβος της καδένας της άγκυρας που πέφτει στο νερό. Κουβαλάει-όπως και ο «Καπταιν Χρήστος»-δύσκολα φορτία όπως πετρέλαιο και βενζίνη, απαραίτητα αγαθά για να κινηθεί η «καρδιά» της κοινωνίας και της οικονομίας του τόπου.
Μικρότερη πτώση επισκεπτών στη...
Να λάβουμε υπόψη πως πέρσι υπήρχαν και περισσότερα δρομολόγια λόγω της ύπαρξης ταχυπλόων και στην Άνδρο. Εφέτος όμως που οι ξένοι τουρίστες ήταν πάρα πολύ λίγοι υπήρχαν μόνο τα τέσσερα συμβατικά των δύο κλασικών εταιρειών της γραμμής μας. Κάτι που είχε κι αυτό επιπτώσεις για έναν κοντινό προορισμό...
Ακτοπλοΐα: Μείωση τζίρου 300 ε...
 Αναδημοσίευση: Newmoney Εφιαλτικές από οικονομικής άποψης είναι οι συνθήκες για την ελληνική ακτοπλοΐα. Το καλοκαίρι και πιο συγκεκριμένα οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος δεν ήταν καλοί παρά τις αρχικές προβλέψεις, οπότε βύθισαν τον κλάδο ακόμη περισσότερο.