ΣΑΣ: Πλεύση σε πιο ήρεμα νερά ...
Στη φωτογραφία το ΣΑΣ σε πλήρη σύνθεση ξεκινά την συνεδρίαση του την Δευτέρα 29/10/18 (φωτ. Εν Άνδρω). Ήταν ένα Συμβούλιο Ακτοπλοϊκων Συγκοινωνιών πολύ πέρα από τις εντάσεις της προηγούμενης χρονιάς. Ίσως γιατί έχει αλλάξει υπουργός και από τον εντελώς απαράδεκτο Π. Κουρουμπλή περάσαμε σε μια πιο λογική εποχή με τον Ν. Σαντορινιό. Ο Π. Κουρουμπλής άφησε το στίγμα του: από τους χειρότερους υπουργούς Ναυτιλίας από το 1974 μέχρι σήμερα. Παράλογες αποφάσεις, συγκρουσιακές καταστάσεις, αμετροέπεια, αλλαζονία, πλήρης άγνοια της θάλασσας, των λιμανιών και της ακτοπλοΐας. Και μόνο το γεγονός πως ο νέος υπουργός δεν διαθέτει κανένα από τα παραπάνω "προσόντα" είναι νομίζουμε αρκετό ώστε η ακτοπλοΐα να μπει σε καλύτερα νερά. Συνάμα και οι ακτοπλόοι άρχισαν να συνενοούνται σε λογική βάση. Η συνάντηση που περιγράψαμε στα χοιροσφάγια στην Άνδρο είχε κι αυτή συνεισφορά της. Έτσι οι αδελφοί Στεφάνου και ο Μ. Ηλιόπουλος έθεσαν τις αντιθέσεις τους, σε δύο δρομολόγια που έχουν ως αναφορά τους και την Άνδρο, σε εντελώς πολιτισμένο κλίμα. Στην φωτογραφία ο ΓΓ Δ. Τεμπονέρας (τρίτος από αριστερά). Δίπλα του δεξιά ο ΓΓ Αιγαίου. Και αριστερά επιτελικά στελέχη του υπουργείου (φωτ. Εν Άνδρω).  Ακόμα και η διεύθυνση της συνεδριάσης από τον ΓΓ Δ. Τεμπονέρα ήταν ανεκτική και προσεκτική. Καθόλου εριστική. Και ενίοτε είχε και χιούμορ. Έτσι κρατήθηκαν οι τόνοι και οι αντιθέσεις (μεταξύ Golden Star Ferries & Blue Star Ferries, Sea Jets & Blue Star, Golden Star Ferries-Fast Ferries & Sea Jets) σε κόσμια και λογικά επίπεδα. Βασική διαπίστωση: στο ελληνικό πολιτικό σύστημα δεν χρειάζεται συνήθως να αλλάξει κόμμα στην εξουσία. Αρκεί η αλλαγή ενός υπουργού και αλλάζουν πολλά. Γιατί η πολιτική, δυστυχώς, γίνεται με τόσο προσωποκεντρικούς όρους που κάθε ένας που αναλαμβάνει μια εξουσία μπορεί και είτε να αυθαιρετεί είτε να συμπεριφέρεται λογικά: κατά το δοκούν. Δυστυχώς το ίδιο όπως βλέπουμε γίνεται σε όλη την κλίμακα της ελληνικής πολιτικής. Παράδειγμα οι δήμαρχοι... Ατυχώς λόγω απουσίας πολιτικής παιδείας και δεδομένης της αγνόησης των θεσμών η πολιτική στην χώρα μας (και στο ΣΑΣ) λαμβάνει χαρακτήρα εντελώς προσωπικό. Να ελπίσουμε, από αυτή την άποψη, πως ο Ν. Σαντορινιός θα πορευτεί την τελευταία αυτή σεζόν πριν τις εκλογές με σοφρωσύνη.  Στη φωτογραφία δεξιά ο Γιώργος Στεφάνου μιλά στο ΣΑΣ. Παρακολουθούν καθήμενοι οι: Μάριος Ηλιόπουλος, Δημήτρης Τσούμας, Δημήτρης Στεφάνου και αριστερά όρθιος ο έπαρχος Άνδρου Δημήτρης Λοτσάρης (φωτ. Εν Άνδρω). Αντιπαρερχόμαστε τα θέματα που συζητήθηκαν για τις άλλες ακτοπλοϊκές γραμμές και πάμε κατ' ευθείαν στα θέματα που εμπλέκονται οι ακτοπλόοι της γραμμής μος και αφορούσαν τα δρομολόγια των δύο Superferry από Ηράκλειο και του νέου ταχύπλοου Golden Express, που και δύο έχουν επίπτωση και στην Άνδρο. Η νέα δρομολόγηση του πλοίου Santorini Palace της Minoan μπερδεύει την κατάσταση στο Ηράκλειο για τα Superferry με επιπτώσεις σε όλη την γραμμή. Εκεί Στεφάνου και Ηλιόπουλος συνέπλευσαν κόντρα στην Minoan που επιδιώκει την δρομολόγηση και στην Blue Star που στήριξε το αίτημα. Στο επόμενο θέμα στη δρομολόγηση του νέου ταχύπλοου Golden Express των Στεφάνου-Παναγιωτάκη (που περνά και από την Άνδρο) οι Στεφάνου και ο Παναγιωτάκης βρέθηκαν απέναντι στον Ηλιόπουλο. Τα ζητηματα και οι αντιθέσεις τέθηκαν σε ήπιους τόνους στο ΣΑΣ. Για την Golden Star μίλησε ο Γιώργος Στεφάνου (και για τα δύο θέματα Santorini Palace & Golden Express). Επίσης και ο Δημήτρης Στεφάνου. Για την Fast Ferries μίλησε ο Δημήτρης Τσούμας (για το θέμα της Golden Express) και για την Sea Jets μίλησε ο Μάριος Ηλιόπουλος (Santorini Palace & Golden Express). Η απόφαση του ΣΑΣ αναμένεται προσεχώς. Με την απόφαση θα μάθουμε για το πόσο καλά θα τα καταφέρουν εφέτος τα Super Ferry. Κάτι που αφορά την Άνδρο. Και για το αν θα δρομολογηθεί και πως το ταχύπλοο Golden Express, που περνά και από Άνδρο. "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"          
Από το Μπατσί: Αφιερωμένο εξαι...
Του Ευτύχιου Τσιβουράκη Φθινόπωρο στο Μπατσί. Καιρός για περισυλλογή... (φωτ. Εν Άνδρω). Το άρθρο είναι αφιερωμένο στους επαγγελματίες του Μπατσιού, οι οποίοι ενώ επένδυσαν, δούλεψαν παραπάνω του κανονικού, δεν αποζημιώθηκαν ανάλογα και δυστυχώς κάποιοι του χρόνου δεν θα είναι μαζί μας. Αυτό γίνεται κάθε χρόνο. Με το άρθρο αυτό θα προσπαθήσω όσο το δυνατόν καλύτερα να εξηγήσω γιατί γίνεται αυτό και δεν διορθώνεται τόσα χρόνια. Για όσους διαφωνούν ας ανοίξουν τα βιβλία!!!
AnDrop: η σταγόνα της Άνδρου! ...
Του Διαμαντή Μπασαντή Οι εγκαταστάσεις του Androp με φόντο τον Πιτροφό (φωτ. Εν Άνδρω). Τον Δημοσθένη Βαρούτη τον γνώρισα στο πανηγύρι της Άρνης πέρσι το καλοκαίρι. Είχε ένα πάγκο και σέρβιρε τσίπουρο. Μας συνέστησε ο Σπύρος Χαλάς. Μιλήσαμε για το τσίπουρο, που μόλις είχε ξεκινήσει να παράγει και κατέληξε: «όταν θα εμφιαλώσω να γράψεις...».
Στο στόχαστρο τα αδήλωτα ακίνη...
  Η ΑΑΔΕ έχει ήδη εντοπίσει τα ακίνητα που δεν έχουν δηλωθεί και το επόμενο βήμα είναι το πρόστιμο που φτάνει και τις 5.000 ευρώ για τους ιδιοκτήτες εκείνους που διαθέτουν αδήλωτο ακίνητό μέσω Airbnb ή άλλης πλατφόρμας.
Οι εκδρομείς της Τήνου και η Ά...
 Ραφήνα, Κυριακή 21/10, ώρα 18:30, το Fast Ferries Andros έχει φτάσει πλήρες στο λιμάνι και αποβιβάζει επιβάτες και αυτοκίνητα. Πριν από αυτό έχει φτάσει και ο Θεολόγος Π. σχεδόν πλήρης κι αυτός. Τα αυτοκίνητα που αποβιβάστηκαν από το Θεολόγος Π. μπλόκαραν αρκετή ώρα την λεωφόρο Φλέμινγκ! Μεγάλη κίνηση. Κι όμως δεν είναι παρά μια συνηθισμένη Κυριακή τέλη Οκτώβρη με σχετικά καλό καιρό. Από που προκύπτει η κίνηση αυτή που δίνει ζωή στην γραμμή Άνδρου-Τηνου-Μυκόνου αυτή την εποχή; (φωτ. Εν Άνδρω).
Έκπληξη το νέο δρομολόγιο του ...
  Το ταχύπλοο Golden Express των Στεφάνου/Παναγιωτάκη Το νέο ταχύπλοο πλοίο Golden Express πλοιοκτησίας των Στεφάνου/Παναγιωτάκη κάνει την έκπληξη: θα περνά καθημερινά και από Άνδρο σε μια πρωτότυπη κυκλική διαδρομή που θα συνδέει τις Βόρειες και Κεντρικές Κυκλάδες με Πειραιά και Ραφήνα!
Οι έλληνες εφοπλιστές κυρίαρχο...
Το πλοίο Dias του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη περνά ανοικτά της Άνδρου χαιρετίζοντας το νησί του πλοιοκτήτη του (φωτ. Εν Άνδρω). Την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κινούν οι Έλληνες εφοπλιστές, με τους Ανδριωτες να παίζουν σημαντικό ρόλο. Από τα τις αρχές του 2018 έως τα μέσα Οκτωβρίου οι Έλληνες έχουν δώσει 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 223 μεταχειρισμένων πλοίων.
Τελευταίες διαδρομές Ραφήνα-Κρ...
Την Δευτέρα 22/10 θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο δρομολόγιο του SUPERFERRY II, από το Ηράκλειο Κρήτης προς το λιμάνι της Ραφήνας, με ενδιάμεσους σταθμούς την Σαντορίνη, την Πάρο, την Μύκονο, την Τήνο και την Άνδρο, ολοκληρώνοντας έτσι τη θαλάσσια σύνδεση της Ραφήνας, με τις Κυκλάδες και την Κρήτη.
Άνδρος: Έφυγαν οι τουρίστες συ...
Οι τουρίστες έφυγαν... Το Μπατσί έκλεισε! Κι όμως αφού στα άλλα νησιά υπάρχει κίνηση θα μπορούσε κάτι να γίνει και στον βασικό τουριστικό προορισμό της Άνδρου. Όμως αυτή η εικόνα δεν βοηθά... (φωτ. Εν Άνδρω). Για δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο διαπιστώθηκε πως παρά το προχώρημα του Οκτώβρη και τα τρία καράβια της γραμμής μας έφυγαν με πολύ μεγάλες πληρότητες για Ραφήνα! Συμπέρασμα: μπορεί οι τουρίστες να έφυγαν όμως οι εκδρομείς συνεχίζουν στην γραμμή μας και τον Οκτώβριο. Υπάρχει ένα παράδοξο στην Άνδρο: τα πλοία να γεμίζουν και το νησί να δείχνει άδειο! Αλήιθεια εμείς ως Άνδρος που είμαστε;