Το κρουαζιερόπλοιο Mykonos Mag...
Του Σάββα Αθανασίου ΜΟΝΟNEWS - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Το κρουαζιερόπλοιο της SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου Το κρουαζιερόπλοιο Costa Magica, που ανήκει στον στόλο του Μάριου Ηλιόπουλου, θα καταπλεύσει στο λιμάνι του Μπρίντιζι από τις 9 Ιουνίου, λειτουργώντας ως πλωτό ξενοδοχείο για την αστυνομική δύναμη που θα συμμετέχει  κατά τη διάρκεια των G7 (των 7 μεγαλύτερων δυτικών οικονομιών) που θα γίνει στην περιοχή της Απουλίας.
Αναγνώριση από λογιστές και υπ...
Φωτογραφία της δημοσίευσης του Χ. Βουραζέρη στο πανελλήνιο Site Λογιστών και Φοροτεχνικων TAXHEAVEN (Με ιδιαίτερη ικανοποίηση είδαμε την αναδημοσίευση του άρθρου του Χ. Βουραζέρη (δημοσιεύθηκε στο Εν Άνδρω στις 20/5) στο πανελλήνιο ειδικό site των Λογιστών και Φοροτεχνικών με θέμα το λάθος του υπουργείου Οικονομικών για το εισόδημα επιχειρήσεων και επαγγελματιών σε κοινότητες κάτω των 500 κατοίκων. Επιπλέον μάς εστάλη από το γραφείο Βουραζέρη και η σχετική αλληλογραφία τους με το υπουργείο Οικονομικών όπου έγινε η διόρθωση του λάθους, που είχε επισημάνει ο Οικονομολόγος και Λογιστής Α΄Χ. Βουραζέρης. Δημοσιεύουμε παρακάτω όλα τα υλικά της διόρθωσης που έγινε μετά την παρέμβαση από την Άνδρο - ΕΝ ΑΝΔΡΩ.)
ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ ...
Του Νότη Μαρκάκη Δημοσιογράφου - Τουριστικού Συμβούλου   Ξεκινάμε αυτή την παρέμβαση σε θέματα στρατηγικής στην τουριστική πολιτική της Άνδρου με την γενική παραδοχή πως η Άνδρος έχει ομολογουμένως μικρή χρονικά και χαμηλή αριθμητικά τουριστική περίοδο σε αντίθεση με το γεγονός ότι διαθέτει ένα πλούσιο τουριστικό προϊόν που της επιτρέπει τη διεύρυνση της διάρκειας επισκεψιμότητας.
Μια απίστευτη ιστορία παραλογι...
  (Το θέμα που έθιξε στο παρακάτω άρθρο ο λογιστής Χρήστος Βουραζέρης (Β.Α. Ανοικτού Πανεπιστημίου) αφορά μεγάλο μέρος των ελεύθερων επαγγελματιών του νησιού μας και όχι μόνο. Από λάθος σχεδιασμό και κακή συνεννόηση του υπουργείου Οικονομικών και του υπουργείου Εσωτερικών οι επιχειρήσεις που έχουν δραστηριότητα και κύρια κατοικία σε οικισμούς κάτω των 500 κατοίκων κατά λάθος δεν μπορούν να πάρουν την μείωση κατά 50% του εισοδήματος τους!
GOLDEN STAR FERRIES: 50% έκπτω...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΧΗ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
FAST FERRIES: Έκπτωση 50% στου...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Οικογένεια Κουτσιανά: Σε στάση...
Ο Νίκος Κουτσιανάς, που έχει ακίνητα στην Άνδρο (Υψηλού, Χώρα, Κόρθι), μετά την πώληση της APV ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Νίκη την εταιρεία Symbeeosis, για την οποία είχε μιλήσει ήδη από τον Δεκέμβριο του 2020, μιλώντας στο Plant Based Conference. «Με βάση τη ρήση του Ιπποκράτη “η τροφή είναι το φάρμακό μας” ξεκινήσαμε πριν δύο χρόνια το νέο μας εγχείρημα, την εταιρεία Symbeeosis. Είμαστε αφοσιωμένοι να προσφέρουμε “το καλό” μέσα από τη διατροφή με τα βιολογικά, βιολειτουργικά μας βότανα και μελισσοκομικά προϊόντα, και να μοιραζόμαστε τη γνώση μας με όλους, πάντα με καινοτομία και βιωσιμότητα, που ωφελούν εξίσου τον άνθρωπο και τον πλανήτη».
ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙ...
Του Νότη Μαρτάκη Δημοσιογράφου – Συμβούλου Τουρισμού (Δημοσιεύουμε μια λίαν ενδιαφέρουσα παρέμβαση του δημοσιογράφου και συμβούλου τουρισμού Νότη Μαρτάκη, που εξηγεί πως ο τουρισμός δεν είναι απλά μια οικονομική δραστηριότητα που αφορά τον κλάδο των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά ολόκληρη την κοινωνία μιας και οι τουρίστες διαχέουν την καταναλωτική τους δραστηριότητα πολύ πέρα των τουριστικών καταλυμάτων - μεταφορές, εστίαση, ψυχαγωγία, περίπτερα, κομμωτήρια, λιανική πώληση - καθιστώντας το σύνολο της τοπικής οικονομίας "εξαγωγική δραστηριότητα". Όσο για τα υπερτουρισμού αφορούν 2-3 συγκεκριμένα μέρη κι όταν τα επικαλούνται πολλοί απλώς πριμοδοτούν αυτά τα μέρη. Συμπέρασμα: ο ξερολισμός βλάπτει σοβαρά τον τουρισμό και το μανιπουλάρισμα των δελτίων τύπου και των στοιχείων βλάπτει σοβαρά την αλήθεια του τουρισμού και την κοινωνία. Διαβάστε παρακάτω την ανάλυση του Ν.Μαρκάκη - ΕΝ ΑΝΔΡΩ) Κωδικοποιώντας μερικά από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο Συνδέσμων Τουριστικών Επιχειρήσεων) και αφορούν τον τουρισμό μπορούν να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα. Έτσι λοιπόν: - Για κάθε 1 ευρώ από την τουριστική δραστηριότητα, δημιουργείται έμμεση και προκαλούμενη πρόσθετη οικονομική δραστηριότητα 1,65 ευρώ και άρα, συνολικά το ΑΕΠ αυξάνει κατά 2,65 ευρώ. - Η συνολική συνεισφορά του τουρισμού στην οικονομία της χώρας το 2023 εκτιμάται μεταξύ 62,8 δισ. ευρώ και 75,6 δισ. ευρώ, μεγέθη που αντιστοιχούν μεταξύ 28,5% έως 34,3% του ΑΕΠ. - Η Μέση Κατά κεφαλή Δαπάνη, στα 605,8 ευρώ το 2023 κατέγραψε μικρή πτώση (-2,3%) έναντι του 2022, ενώ μείωση από τις 7,8 στις 7 διανυκτερεύσεις σημείωσε πέρυσι και η Μέση Διάρκεια Παραμονής. Τα συμπεράσματα είναι αυτονόητα: - Ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό πυλώνα της εθνικής οικονομίας και καλά θα κάνουν όσοι μιλούν για δήθεν "μονοκαλλιέργεια" να το ξανασκεφτούν αφού πρώτα αναζητήσουν άλλες εναλλακτικές παραγωγικές βάσεις.  - Καλά θα κάνουν επίσης κάποιοι άλλοι, αντί να μετράνε κεφάλια να δούνε και τα έσοδα αλλά και τη Μέση Κατά κεφαλή Δαπάνη και τη Μέση Παραμονή, πριν πανηγυρίσουν για την τουριστική τους επιτυχία. - Και καλά θα κάνουν όλοι μαζί, να μην εξαντλούνται μόνο σε πανηγυρικές δηλώσεις όταν "τσιμπάνε" τυχαία ένα θετικό δημοσίευμα από το διαδίκτυο  (ακόμα και όταν αποτελεί πληρωμένη διαφήμιση) οικειοποιούμενοι την επιτυχία για λόγους προφανείς. - Όπως διαφαίνεται από τον πολλαπλασιαστή, που χρησιμοποιεί το ΙΟΒΕ σε συνδυασμό με τους πολλαπλασιαστές των επιμέρους κλάδων της ελληνικής οικονομίας του ΚΕΠΕ (καταλύματα, εστίαση, θαλάσσιες- οδικές- εναέριες μεταφορές, εμπόριο, ψυχαγωγία, ταξιδιωτικά γραφεία, ενοικίαση αυτοκινήτων, συνέδρια), δικαιώνεται η άποψη που εδώ και χρόνια έχω υποστηρίξει ότι ο τουρισμός, ως εξαγωγική δραστηριότητα (αφού εισάγει έσοδα από το εξωτερικό), σε αντίθεση με όλες τις άλλες δραστηριότητες, είναι η μόνη που καλεί τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν (δηλαδή την υπηρεσία) στο τόπο παραγωγής και όχι διάθεσης, καθιστώντας εξαγωγικές και άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες της περιοχής, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν αυτή τη δυνατότητα (εστίαση, περίπτερο, κομμωτήριο, λιανική πώληση κλπ). - Η μείωση των διανυκτερεύσεων (Μέση Παραμονή) πρέπει να προβληματίσει τόσο από την άποψη της μονοδιάστατης προβολής (ήλιος-θάλασσα και.. τίποτε άλλο!) όσο και από την πολιτική τιμών που, όταν δεν ανταποκρίνεται στη σχέση αξίας - τιμής ή υπερβάλλει σε τιμολόγηση μειώνει, στην ουσία, το συνολικό τζίρο αφού περιορίζει τον πολλαπλασιαστή.  Με λίγα λόγια: Για να αντιμετωπιστεί με την ανάλογη σοβαρότητα το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης, πρέπει μερικοί "ειδήμονες" να αντιμετωπίσουν τον τομέα με την ανάλογη γνώση και σοβαρότητα. Ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη τα περί δήθεν υπερτουρισμού, επειδή δεν παρακολουθούμε την ανάπτυξη με τα αναγκαία έργα, τα περί "Μυκονοποίησης", που μόνο ως ξόρκι μπορεί να εκληφθεί και ωφελεί τη Μύκονο αφού την αφήνει να ξεχωρίζει σε εθνική συνεισφορά και τον ξερολισμό, σ΄ ένα σπορ στο οποίο εμείς οι Έλληνες έχουμε ιδιαίτερες επιδόσεις.  
ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΚΟΥΡΤΕΣΗ: Η Άνδρος ...
Γράφει ο ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΠΑΣΑΝΤΗΣ  Εξ αριστερών οι Σπύρος και Πάνος Ζουμπούλης, Μάκης Κουρτέσης και Άρης Σκλαβενίτης στην παρουσίαση των τριών κρασιών (άσπρο, ροζέ, κόκκινο) του κτήματος...   Η πρόσκληση για να παρακολουθήσουμε την παρουσίαση του νέου βιολογικού πιστοποιημένου κρασιού της Άνδρου του οινοποιείου Κουρτέση στο Υψηλού ήταν για το Σάββατο 11 Μαΐου 2024. Η περιέργεια μας για ένα οινοποιείο που τόσα είχαμε ακούσει ήταν μεγάλη. Τον Μάκη Κουρτέση τον ξέραμε ως στέλεχος της ναυτικής Άνδρου ήταν καιρός να τον γνωρίσουμε στην έδρα του ως οινοποιό. Είχε προηγηθεί μια μακρά συζήτηση μας για το όνειρο του να συνεισφέρει με τον τρόπο του στην άνοδο του ονόματος της Άνδρου. Του branding όπως θα έλεγαν οι περί την ελληνική ομιλούντες των ημερών. Και το καλό βιολογικό και πιστοποιημένο κρασί είναι ένας μεγάλος δρόμος για την άνοδο του νησιού.